Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Fundersam...

Av bidrottning - 10 november 2010 17:20

kanske nån av er har nå bra tips/råd??
Ska jag ta influensavaccin eller ej?? Då man är gravid är man ju tydligen riskgrupp.

Jag har aldrig tagit den tidigare och hade inte funderat på det heller om jag inte var gravid.

Går jag in på olika gravidforum så står det så olika, vissa har fått råd att vaccinera sig o vissa ett big no no !

Ja jag vet inte!!??!



 
 
Terese

Terese

10 november 2010 22:58

Är det den vanliga årliga influensavaccinet du menar eller är det en annan sorts influensavaccin? Jag har inte haft en tanke på att vaccinera mig faktiskt. Men det beror nog på att jag har ganska bra immunförsvar. Sist jag hade influensa var för snart 15 år sedan. Med andra ord har jag inte så lätt för att bli sjuk, lite småhängig såklart kan jag känna mig ibland.

Har man sämre immunförsvar och har lätt för att bli sjuk tycker jag nog det är en fördel att vaccinera sig. Men som sagt, vad är det för vaccin vi pratar om? ;-)

Hoppas du har haft en go dag! Själv har jag haft världens huvudvärk idag. När Niklas åkte till jobbet sa han: Du kan väl ringa till mor och far och fråga om de kan ta barnen en stund idag...

Sånt har ju jag väldigt svårt för att göra, be om om hjälp! När Niklas hade åkt sedan dröjde det inte länge förrän jag fick ett sms från svärmor där hon bjöd ner mig på fika när de kommit hem från stan. Tanken var väl att jag skulle komma dit och få lite avlastning! Så Niklas ringde visst själv och bad dom hjälpa mig...hehe. Jag åkte i alla fall ner och kunde ligga i soffan hela em :-D

Kram på dig

http://teresedenrara.blogg.se

 
Ingen bild

Marlene

11 november 2010 07:51

kan vara bra att veta att dom blandar sprutan med svininflunsan nu och att det finns bly i den. min lärare i till uska säger hell no. men valet är ditt.

 
Mija

Mija

11 november 2010 08:58

Gumman..
Det där är en svår fråga att ta ställning till.
Jag kan bara tala utifrån mina egna känslor.

JAG hade inte tagit den om jag varit gravid.
Hade jag varit sjuk i någon kronisk sjukdom så hade jag övervägt det, men om jag vore fullt frisk och gravid så TROR jag att jag inte hade tagit den..

Men jag är inte tvärsäker.. Svåra ställningstaganden det där..

Leta reda på så mkt info som du kan och överväg sedan riskerna mot varandra. Gå till DIG själv.

KRAM

http://mammamija.blogg.se

 
Ellen

Ellen

15 november 2010 20:18

Min kusins svärfar är läkare, plus att tre andra i deras släkt är sjuksköterskor, och de rådde pappa att ta den vanliga, då han tillhör riskgruppen. Så det har han gjort. Har man inte haft influensan på många år kan det vara extra viktigt då man inte blivit utsatt tidigare. Jag har alltid varit lite skeptisk, speciellt mot svininfluensan. Men efter att ha pratat med honom så har jag nog ändrat åsikt om det :) Han har ju inget att vinna på att ljuga för oss, utan vill oss bara väl och det var tillräckligt argument för att jag nu är omvänd i frågan!

http://ellisonscrap.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards