Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

En låt som satt sig fast i hjärnan.

Av bidrottning - 24 november 2010 18:01

 
 
Terese

Terese

24 november 2010 22:56

Härlig låt, har faktiskt aldrig hört den förut! Hmmm...

Kramis

http://teresedenrara.blogg.se

 
Terese

Terese

25 november 2010 09:42

Jodå jag kände att av bebisens hicka. Blir liksom rytmiska buffar då :-)

Jag åt ju antidepressiv medicin med Vilmer, slutade helt då jag hade två månader kvar har jag för mig. En del tabletter är ju inte farligt att ta när man är gravid. Det som kan hända när man tar sådana tabletter sa läkaren var att bebisen kunde vara lite överaktiv de första dagarna. Men det var inget som jag märkte av, dock är han ju väldigt aktiv ändå och har alltid varit....kanske är det tabletternas fel ;-) Om allt ser bra ut så behöver man inte gå på extra kontroller pga att man tar tabletter. Men helst av allt skulle man ju vilja slippa helt och hållet, men mår man bättre så är man kanske illa tvungen. Man vill ju att bebisen ska må bra också!

Kramis

http://teresedenrara.blogg.se

 
Malin

Malin

25 november 2010 10:02

Hihi, döm om den förvåning jag nu kan känna du får...Jag gillar ju oxå denna ;)

Han har endel jätte bra låtar, såna där trallvänliga men efter ha hört går och smågnolar på :)
Nu ska jag ha premiär för årets julskvor :)Så härligt och rofyllt!

Kramar!

http://www.anglavingarochappelskruttar.blog.se

 
Terese

Terese

25 november 2010 19:50

B-glukos är blodsocker. Var iväg och tog ett stick i fingret bara. Inför nästa besök blir det väl lite mer blodprover kan jag tänka mig :-)

Tabletterna jag åt var Citolapram, de har jag ätit hela tiden och är det så att jag kommer börja igen så blir det nog dom även den här gången. Har ju en hel ask kvar också sedan sist.

Hoppas du har haft en bra dag. Själv har jag varit i stan också har vi adventspyntat nästan hela dagen så nu är jag väldigt mör och öm i kroppen.

Kramar

http://teresedenrara.blogg.se

 
Terese

Terese

25 november 2010 21:13

Oj såg att jag stavat fel ovan här, men du förstod vad jag menade ändå :-D Jo det är helt okej att ta dom. Åt dom när jag blev gravid med Vilmer och slutade som sagt 2 månader innan förlossningen. Men nu åt jag ju inte så hög dos heller.

Det låter precis som foglossning det du beskriver. Så har jag och jag känner också en hel del i ljumskar, rumpa och höfter. Det är också foglossning. Har väldigt ont där nu efter jag hållt på idag, sedan värker det så i ben och fötter också. Ett symtom på att jag har har stått och gått för mycket :-(

Kramis

http://teresedenrara.blogg.se

 
Terese

Terese

26 november 2010 09:44

Haha...du är för go du. Men det är samma här. Blir inte mycket gjort i sänghalmsen mer än söving ;-)

Finns nog inte så där jättemycket att göra mot foglossningen. Mer än tänka på när du sitter, att du inte sitter med benen i kors. När du står upp så ska du inte stå på ena foten mer...jättesvårt för så gör man ju oftast. Men det belastar ju fogarna mer. Sedan när du ligger kan man gärna palla upp en kudde under benen så de kommer upp lite. Det som också kan vara skönt är att ligga med en kudde mellan benen om man ligger på sidan. Det gjorde jag med Vilmer och det var väldigt behagligt. Samtidigt kan man också ha en kudde under magen. Korta promenader är bra för att hålla igång lite. Men man ska inte ta långa steg utan det är bättre med korta. När man reser sig från liggandes till sittandes ska man också tänka sig för så att man inte reser sig hastigt (svårt iofs att göra det nu när man har mage...) Men man ska hellre rulla över till sidan och sätta den motsatta handen i soffan och knuffa upp sig så att säga. Svårt att förklara. Men söker du på nätet så kanske du hittar bra råd!

Hoppas du får en fin fredag. Vi ska snart åka till banken och se över våra pensionsspar!

Kramar

http://teresedenrara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards