Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Setralin

Av bidrottning - 4 januari 2011 12:35

Jahopp, nu gick det inte att dra ut på det längre..idag ska jag hämta ut ångestdämpande medicin-setralin.

Jag var in och pratade med läkaren om det igår och jag förklarade mina besvär, den senaste tiden nån ångestattack varje dag. Det tär som fan på psyket !!

Eftersom jag fick förlossningsdepression med Felicia så vågar de inte chansa utan tycker det är bättre att sätta in denna medicin nu så jag blir lite starkare till förlossningen och därefter.


Vi hade en himla diskussion igår, jag som knappt vill ta alvedon nu!

Gillar inte att ta en massa tabletter annars heller, men allra helst nu!

Hade jag bara haft mig själv att tänka på så hade jag inte tvekat nu, så pass känner jag att jag behöver.

Men som läkaren sa, det är ju inte bra för bebisen med dessa attacker heller..o när jag var in på förlossningen häromdagen så kopplde de på en CTG o jag såg bebisen hjärtljud..när jag kände mig stressad låg de uppe runt 160..ända upp till 168..men tänkte jag på att slappna av gick de direkt ner till 142..145


Läkaren hade pratat med en massa gynekologer, andra läkare osv..de hade då kommit fram till att Setralin/Soloft var bäst för mig, det är tydligen mest forskat kring detta på gravida.

Det som kan ske är att barnet blir lite mer otröstligt efter 24 timmar efter födseln, snabb andad så den kan behöva hjälp med andningen. Men det händer ca 1-2% av alla barn och är inget som är farligt. Vid panikångestattacker påverkas 100% av alla barn och vid såhär mkt ångest som jag har nu så kan ju syresättningen till moderkakan bli sämre tex... Så jo, efter mycket om och men så ska jag börja äta! Men de fick mig inte längre än till lägsta dosen, 25mg fram till förlossningen så får vi se sen.




 
 
Ellen

Ellen

4 januari 2011 14:08

Ja jag tyckte jag borde få igång bloggen igen. Går i perioder =) Jag åker till Thailand 4 mars - snart där!
Förstår din oro med tabletterna, men samtidigt mår ju varken du eller bebisen bra av dina attacker. Båda behöver ju lugn och ro och jag hoppas att det funkar nu! Och man får ju lita på läkarna helt enkelt! Kram kram

http://ellisonscrap.blogspot.com

 
Johanna

Johanna

4 januari 2011 16:12

Jag åt Sertralin när jag väntade dottern. Trappade ned för att jag inte heller ville ha ett abstinent barn som kom ut med hjärtklappningar och sånt, men allt kom tillbaka och mycket värre. Så jag fick Citalopram (tror jag det var) under slutet av graviditeten. Och för oss gick det jättebra, inga problem med andningen, 10or på Apgar-poängen (utom att hon var lite gul) och skrek direkt. Samma sak där, man ska ju orka vara mamma åt bebisen när den kommer ut också, inte bara klara av själva graviditeten. Jag tror det var rätt beslut.

Hoppas du mår bättre snart.

http://minbebis.com/blogg/langtan

 
Corenlia

Corenlia

4 januari 2011 20:36

Jag tror detta blir bäst för er båda, jag förstår din oro kring det hela då jag oxå är anti allt vad tabl heter men ibland har man ju helt nekelt inget val och de vet ju vad de gör då de ju iaf kollat upp allt och så.
Hoppas du märker av bra resultat snart då då!
Kramar

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

5 januari 2011 20:37

Så söt du är Linda, syftar på din kommentar :)
Det värmde verkligen och jag kan ju bara säga detsamma om dig, du är toppen och en såå fin vän!
Kramar i massor <3

http://www.anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Mija

Mija

5 januari 2011 20:37

Kramar om!!!
:)
Det blir bra..

http://mammamija.blogg.se

 
Terese

Terese

5 januari 2011 23:07

Jag hoppas det kommer bli bra för dig gumman. Du gör helt rätt och tänk på att du gör detta för både dig själv och bebisen. Att ni ska må bra båda två!

Kram kram

http://teresedenrara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards