Miss bidrottning

Alla inlägg under september 2011

Av bidrottning - 10 september 2011 12:33

Ja då har vi varit på andra babysimmet och det är så roligt att se hur Lovisa bara älskar det! Ångrar inte en sekund att vi anmälde oss! Perfekt tillfälle att umgås med sitt barn, å som i Östhammar,när hela familjen kan vara med i vattnet.


Bara vi kom in vid bassängen idag o hon såg vattnet så började ben och armar  att vifta..å så gjorde hon några glädjetjut :)

Sen var det ju extra roligt när stora syster var med såklart.


Förra gången gick det bra o smidigt när vi skulle duscha efteråt o byta om..men idag var hon skrikarg!! Å hon drog ju med alla andra bebisar också..hon skrek så pass så några kom o stängde dörren vid oss..o så fick jag en lite halvilsk blick! Haha..


Hon var helt slut ! Det tar verkligen musten ur dom, ändå är vi ju bara i vattnet i 30 minuter..men det är intensiva minuter det .


Vi stannade till o handlade i Östahammar också, påvägen hem. Aldrig aldrig att Lovisa somnar i vår famn..never ! Men idag hände det, i affären!! Inte klokt ! Snacka om att hon måste ha varit trött !!

Jag fick ju lov att föreviga det..kommer väl aldrig hända igen..hehe
  

Hon sover fortfarande, 1,5 timme senare..i bilen.

Svärfar hade varit gullig o gjort lunch tills vi kom hem, han har ju varit här sen i onsdags :) Guld värt när jag har varit dålig.


Nu väntar jag på att tösen ska vakna, ge henne lite krubb o sen packa o åka ut till Singö. Vi ska käka lite paj, kräftor m tillbehör och mysa där ute ikväll...med släktingen(som Felicia säger) Jag, Felicia & Lovisa sover kvar.

Så dags att packa ! Inte lite som ska med, man kan inte tro det är ett dygn vi ska vara borta :O


Kram på er !




Av bidrottning - 9 september 2011 12:23

Idag är ingen bra dag..usch!

Inget jag vill skriva om öppet här heller..kanske kommer i ett lösenordsskyddat inlägg sen..beror på humöret.


Äh jag är bara så less..jag tycker fan jag gör mitt bästa, men ändå blir det bara pannkaka!! Vänder fan ut o in på mig själv för att det ska bli bra..men ändå passar det inte..hur ska jag bete mig då??


Jag tycker inte jag är värd att behandlas som skit ! Eller är jag det? Näee..det tyckte jag förr..men med åren har jag faktiskt lär mig att jag är värd något jag med..att jag är rätt så bra..men det blev en dipp idag..soptunnan=jag

Här kan all skit lämnas av..medans man beter sig änglalikt på andra ställen..nej fy!

Jag är ledsen idag ! Ja jag HAR faktiskt känslor jag med..och jag tänker inte ta hur mycket skit som helst PUNKT

 


Av bidrottning - 7 september 2011 09:18

Trött..megatrött..tröttast!!

Fy f**n vilken seg natt men Lovisa hade nog super mysigt :/

Jag la mig vid 22..23.30 vaknade tjejen, jag stoppade in nappen o la henne på sidan, som jag brukar. Men hon hade bestämt sig för att inte somna om..STOORT leende..ja ja..hon får väll ligga o prata då tänkte jag så låg jag som i dvala..men efter en stund(vet ej hur länge) så var det inte roligt att ligga i sängen längre tyckte hon. Å ni som hört Lovisa protestera VET att hon gör det inte ljudlöst direkt..tinnitus here i come! :O
Så efter att tag gick jag upp med henne, satt mig i soffan o glodde..Lovisa skit glad..pratade o hade sig..Johan sa att han kunde ta henne så kunde jag gå o lägga mig..tror ni fröken nöjde sig med det?? Nej nej..mammagris som hon är !! Drygt o va sjuk kan jag säga när det bara är jag som gäller.

Så det var bara att ta över igen..så fort jag närmade mig sängen så blev det skrik o tandagnisslan..till 03.30 höll vi på..eller ja, hon somnade vid 03 men då fick jag en hostattack så då vaknade hon igen *suck* Å så vaknade för dagen kl 06.

Tjoho! Planen som jag hade i eftermiddag blir nog inte så, tur jag inte hade sagt nåt till Felicia..


Ja ja, sluta gnäll tänker ni! Nej det tänker jag inte göra, för det här är min blogg..sluta läsa säger jag!  

Av bidrottning - 4 september 2011 11:08

Urk..Linda mår inge alls bra idag..förkyld som tusan! Johan skulle kunna bjuda på pölsa, skulle ändå inte känna den äckliga smaken..

Orkar inget..hoppas verkligen jag är piggare imorgon när Johan börjar jobba igen. Over and out!

Av bidrottning - 3 september 2011 18:42

Lovisa blev så mullinuttig i den stickade tröjan o mössan som mormors granne stickat till henne. Så himla snällt tycker jag och vi är väldigt tacksamma <3

 

Av bidrottning - 3 september 2011 11:40

Idag var då äntligen dagen här, när vi skulle testa på babysim för första gången. Inte för mig, jag gick även med Felicia & Lovisa kommer nog bli samma blötdjur :)

Vilken glad unge under hela de 30 minutrarna som det varade, hon hade kunnat fortsätta meera!  Lördagarna kommer vi se fram emot, kul det nu när hösten kommer :) Nästa gång ska även storasyster få vara med, för det är så bra i Östhammar, där får även syskonen vara med o plaska i bassängen :) Det tycker vi är bra !

Men det tog inte många sekunder i bilen hem sen innan tjejen slocknade :) och här hemma var det bara att flytta över henne till vagnen, så sover hon vidare ute nu. Det tar på krafterna att bada :) för mamma & pappa också, magen kurrar så nu blir det lunch !

 

Av bidrottning - 2 september 2011 10:06

Nu håller jag tummarna riktigt hårt ! Vi är ju snart i behov utav en ny bilbarnstol, från 9 kilo. Då tyckte jag att det här var riktigt passande!

http://smartsontestpilot.se/belogic/bli-testpilot/

Akta Graco har vi ju på bayskyddet nu också, å den är vi nöjd med .

 

http://www.youtube.com/watch?v=i8jS_AE-WXA

Hoppas Hoppas Hoppas jag kommer med !!


 

Av bidrottning - 1 september 2011 11:00

Äh, jag har väl sett hur pappa kollar på tv :)

  Å så lite gympa emellanåt  


Ovido - Quiz & Flashcards