Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

VelMaja !

Av bidrottning - 12 april 2010 21:04

Haha, ja det är jag de i allra högsta grad !!
Som ni kanske misstänker så har det med vikten att göra.. Nu efter påsken har min motivation legat Under nollsträcket igen   
Å de lite drygt 4 kilon som jag gick ner på 2 veckor har jag så duktigt fixat tillbaka igen *dubbelSuck*
Men SÅ igår ! Kom jävulen i mig igen, imorrn..imorrn Ska jag börja igen    å då jäklar i mig ska det bli en "omstart" för sista..SISTA gången.

Började fint med havregrynsgröt, men vad skulle jag hålla mig efter..GI? LCHF? Viktväktarna? Iso? Ja ?
Men som en skänk från ovan så kom ett erbjudande från viktväktarna till mig med the mailman idag   
50 kronor rabatt för VV-online, passar ju utmärkt tänkte jag eftersom närmsta möte ligger 3,5 mil bort !
550 kr för 3 månaders medlemsskap, egen profil, checklista,check av motion och forum där man kan peppa varann och komma med bra tips o råd.
Även ett diagram där jag fyller i varje vecka vad vågen visar..vet inte vad det är med mig o diagram..men får jag fylla i sånt då blir det Genast mkt roligare ..hehe

 

Så sagt o gjort, jag anmälde mig !! Yeheejj!!
Det enda negativa är att det är PROpoints nu, så vad ska jag då med alla "gamla" vv-kokböcker till? Där är ju inte recepten beräknade på "rätt" sätt.  

Om jag ska nämna nå annat i mitt liv, än detta eviga tjat om vikt ! Så har även vi här på ostkusten haft ett toppenväder idag !! Jag har krattat, druckit kaffe ute, promenerat och legat o solat en sväng på ett liggunderlag i solen. Jo jag hängde även ut en maskin tvätt..DET mina vänner ÄR vår !
Felicia började i skolan igen efter en veckas påsklov, Johan jobbade här i byn så vi fick ha han här hemma 1 dag extra   

Max har jagat sork på åkern..och vi har tittat på tranorna som dansat på åkern mittemot oss.

Frukost: havregrynsgröt+mjölk+osockrad blåbärssylt

             2 knäckemackor + en avokado+örtsalt

Mellis: 1 banan
           1 kopp kaffe m mjölk

Lunch: 1 laxfile med fetaost täcke

            Lite extra feta ;) och tomater

Mellis: 2 st knäckemackor med 1 avokado o örtsalt

Middag: Grillad fläskfile
             sallad med soltorkadtomatdressing

Kvällmys: Vindruvor
Förrutom detta en massa vatten !!


   
        


 
 
Ingen bild

Malin

13 april 2010 07:47

Är övertygad om att du nu klarar detta då, allt blir ju värre vid storhelgerna.
Ja, visst är det så härligt med våR :) Vad vi gillar det och den underbara solen!
Ha en bra dag vännen!
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards