Miss bidrottning

Alla inlägg den 16 april 2010

Av bidrottning - 16 april 2010 20:34

Idag är det favvodagen, fredag.

Nu är huset fullt av liv igen med Johan o Selma.
Det är ändå bäst då vi alla är samlade..även om jag o Felicia kan ha det bra mysigt också  


Tidigare i veckan pratades det om att det skulle bli snöbyar här idag, så jag var inställd på det. Men imorse vaknade jag till en vanligt gråmulen dag, aldrig har jag väl blivit så glad åt en grå dimmig morgon !

Så imorse när Fellan var lämnad till skolan så tog jag och Max en 45 minuters prommis. Riktigt skönt FÖRRUTOM mina benhinnor...Aj AJ Aj  
Jag hinner gå ungefär 15 minuter, sen börjar det.
Det förstör hela promenaden för jag gillar och vill gå fort.
Tillslut känner jag mig nästan som klumpfot..jag kan liksom inte ta ett steg normalt utan slänger fram benet..undrar om det syns?
Imorse testade jag att smeta på Ormsalva, å visst vart det skillnad, men långt ifrån bra !! Typiskt..men funderar på om jag behöver nya skor.
Å kanske ska gå långsammare i början en längre tid?

Annars har jag grejjat lite på tomten, klippt bort vissna växter o så.
Men jag får ju så ont !! Är också frustrerande, vill så mkt men klarar så lite.

Iallafall så kom solen vid lunchtid ungefär, å sen var det underbart resten utav dagen !!  

Ikväll var Fellan till en tjejkompis i paralellklassen som fyllt år.
Det var runt 8 tjejer som träffades, käkade tacos och badade badtunna.
Mysigt att vara 10 !
Men min dotter lyckades såklart skära upp sig på badtunnan, så nu har hon en plåsterlapp på vristen. Men trevligt hade hon haft !


Vet inte om mammas hälsovåg är så uppskattad av alla..hehe Felicia sa just
"ska inte vi ha fredagsmys idag?"
Jo men vi har ju det sa jag, vi sitter ju alla här samlade.
"Mee-en nåt gott att äta såklart, som vi brukar !"
Haha, konstigt det här för skruttan :)
Imorrn får hon !

Idag åt jag för första gången upp alla mina pp*wo-oow*
Jag har skit svårt för att käka upp alla !!

Nej nu är det slut på svamlandet !
Kärlek till er   

frukost: Havregrynsgröt+mjölk+osockrad blåbärssylt

             1 skiva grovt mjukt bröd + 1 kokt ägg+ örtsalt

Mellis: Kaffe m mjölk
          glass och lite chokladsås ;)


Lunch: Skinklasagne och sallad

Mellis: Kaffe m mjölk o banan

Middag: Tacos, dvs
             2 tortilla bröd (stora)
             ca 9 msk köttfärs, 10%
             tacokrydda
             Creme fraiche, light

             sweet chilisås
             tomater,gurka,majs
             ost, 12%
             Päron Loka

   I Lööve him !


Av bidrottning - 16 april 2010 14:43

Jag tänkte börja med en "dagens inpsiration" här på bloggen.
En sak, person, händelse mm som inspirerar mig att fortsätta kämpa till att gå ner i vikt alltså.
För nu har jag BESTÄMT mig.."It,s no or never !!"

 

DAGENS INSPIRATION BLIR: *trumvirvlar*
  
CAROLINA GYNNING !
Jag har alltid gillat henne, ända sedan jag först såg henne i Big Brother.
Kändes som att jag var den enda, haha iaf i min umgängeskrets..men vilken Lady har hon inte blivit då !!?
Proffsig OCH skit snygg !! Det är inte illa .

Hennes kropp skulle jag kunna döda för...så hon är en Riktig inspiration för mig   

Ovido - Quiz & Flashcards