Miss bidrottning

Alla inlägg den 30 april 2010

Av bidrottning - 30 april 2010 11:15

Jag var inne hos www.56kilo.se och kikade, tycker hon har så fina bilder och MYCKET gott !
Hittade det här receptet på kycklingpaj, så den tänkte jag göra till middag här ikväll :)

6-8 pers          

8 Pro Points per portion


Pajdegen:

200 g fullkornsdinkelmjöl
125 g kesella 1%
2 msk kallt vatten
50 g flytande smör
lite salt

Fyllning:
2 kycklingfiléer
1 purjolök
smör
1/2 tsk salt
(Knorr kycklingkrydda)
1 röd paprika
2 dl Arla Köket crème fraiche paprika & chili
3 ägg
2 dl Arla Köket riven ost, gratäng 24%
1-2 msk jalapenos, valfri styrka

Gör pajdegen, dvs blanda kesella, vatten, mjöl och flytande smör, låt vila i plastpåse i kylskåp minst 30 minuter. Sätt ugnen på 200 grader. Tryck ut degen i en pajform, nagga pajskalet och grädda i 10 min.  Skär kycklingen i mindre bitar. Strimla purjolöken. Salta och stek kycklingen i smör i en stekpanna. Jag kryddade även lite med Knorr kycklingkrydda. Tillsätt purjolöken och låt den fräsa med. Låt svalna något. Kärna ur och tärna paprikan, lägg paprika och jalapenos i pannan. Vispa ihop äggen lätt för hand, vispa ner hälften av osten och creme fraiche. Blanda allt. Fördela blandningen i pajskalet och strö över resten av osten. Grädda i nedre delen av ugnen 35-40 min. Servera med sallad.

8 Pro Points per portion

Av bidrottning - 30 april 2010 10:40

vad är det för fel?
Solen skiner från en klarblå himmel, det brukar inte vara vädret på Valborg. Då ska det vara snålblåst o regn..men jag är glad !! :D
Fast regnet kunde komma mot kvällen här hörde jag de sa..så vi får väl se.
Vi har tänkt att gå till en lokal majbrasa här, mest för Felicias skull. Vi skulle lika bra kunna elda hemma, vi har en hel del ris kvar men hon vill gärna gå till ett ställe där hennes kompisar också är. Å det förstår jag väl:)

Idag jobbar Johan sista dagen uppe i Sandviken, det känns såå underbart och en befrielse !! Det har varit kämpigt vissa dagar här under vintern, med vatten som frös, snöskottning o möss !! Äntligen kommer min man o tar hand om saker..hehe

 

Hur blir eran varlborgsmässoafton? Ska ni göra något speciellt?

JAG SÄGER GRATTIS TILL MIN ÄLSKLING SOM HAR NAMNSDAG IDAG, MARIANA!

Taget för exakt 1 år sedan, valborgsfirande i Sandviken.  

Ovido - Quiz & Flashcards