Miss bidrottning

Alla inlägg den 14 april 2010

Av bidrottning - 14 april 2010 17:37

från viktväktarforumet såklart :)
Skinklasagne, med aubergine, zuccini, paprika, krossade tomater, champinjoner(la jag till), å lite kryddor.
Den röran blandar man o låter steka o småputtra en stund..jo vatten o grönsaksbuljongtärning i också!!

Sen hackade jag -eller strimla skinkan...

Efter det varvade jag lasagneplattor, skivad skinka o den där röran..men översta lagret ska vara röra, skivade tomater och riven ost på toppen !
Sen 225 grader i 30 minuter ungepass...långt ner i ugnen.
Super gott !! Jag var lite tveksam innan..Felicia så pass tveksam att hon valde risgrynsgröt   
    

Annars så har jag mest lapat sol idag, det har ju varit underbart vårväder..!!
En promenad på 50 minuter vart det också.
Hoppas ni har haft en fin dag   

Frukost: Havregrynsgröt+mjölk+blåbärssylt(osockrad)
              1 knäckemacka med lite philadelphia och en ½ avokado
              Kaffe m mjölk

 

Mellis: 2 skivor knäcke
           1 burk makrill i tomatsås

Lunch: Carbonara m kassler(från igår)
           tomater och en bit feta

Mellis: Banan och kaffe m mjölk

Middag: Skinklasagnen då da...m lite feta där också  ingen som behöver
             fundera över om jag Älskar fetaost iaf..höhö !

Kvällsfika: som jag har planerat redan nu..hehe..
                 lite mildlätt yoghurt och kellogs albran..
                 kan bli lite utav Johans goda blåbärssylt i också.

   
Han har då kommit till att bli mattes lilla vovve
Som det ska va ! :)
          


Av bidrottning - 14 april 2010 17:37

från viktväktarforumet såklart :)
Skinklasagne, med aubergine, zuccini, paprika, krossade tomater, champinjoner(la jag till), å lite kryddor.
Den röran blandar man o låter steka o småputtra en stund..jo vatten o grönsaksbuljongtärning i också!!

Sen hackade jag -eller strimla skinkan...

Efter det varvade jag lasagneplattor, skivad skinka o den där röran..men översta lagret ska vara röra, skivade tomater och riven ost på toppen !
Sen 225 grader i 30 minuter ungepass...långt ner i ugnen.
Super gott !! Jag var lite tveksam innan..Felicia så pass tveksam att hon valde risgrynsgröt   
    

Annars så har jag mest lapat sol idag, det har ju varit underbart vårväder..!!
En promenad på 50 minuter vart det också.
Hoppas ni har haft en fin dag   

Frukost: Havregrynsgröt+mjölk+blåbärssylt(osockrad)
              1 knäckemacka med lite philadelphia och en ½ avokado
              Kaffe m mjölk

 

Mellis: 2 skivor knäcke
           1 burk makrill i tomatsås

Lunch: Carbonara m kassler(från igår)
           tomater och en bit feta

Mellis: Banan och kaffe m mjölk

Middag: Skinklasagnen då da...m lite feta där också  ingen som behöver
             fundera över om jag Älskar fetaost iaf..höhö !

Kvällsfika: som jag har planerat redan nu..hehe..
                 lite mildlätt yoghurt och kellogs albran..
                 kan bli lite utav Johans goda blåbärssylt i också.

   
Han har då kommit till att bli mattes lilla vovve
Som det ska va ! :)
          


Av bidrottning - 14 april 2010 15:01

  
Jag är med och tävlar om en valfri dekor, vill du också vara med?
Klicka då på den här länken: http://itsyouandme.blogg.se/2010/march/vinn-valfri-dekor.html

Ovido - Quiz & Flashcards