Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Adventspynt

Av bidrottning - 27 november 2010 17:30

Här hemma håller vi på o adventspyntar och städar för fullt.
Har ni också ett rum där det inte finns någon ordning? Ja jag vet inte ens vad jag ska kalla rummet? Allt åker in dit..tvättrum...där har Johan röjt upp nu i eftermiddag och det blev så mkt bättre !


Här kommer lite bilder på vårt adventsstök...
   Årets adventssljusstake, runt ljusen la jag kaffebönor:) Luktar underbart !!


   Stjärnan i matdelen i vardagsrummet..lite mörk bild men väldigt mysigt sken såhär på kvällen.

   Vid soffan lyser denna. Nu trivs jag :) 

 
 
Terese

Terese

27 november 2010 18:07

Så mysigt ni har gjort det! Har nyss gått runt här och fotat lite på vårt adventspynt också. Men väntar med att lägga ut bilderna till senare ikväll eftersom Niklas just nu är iväg till svärföräldrarna för att hämta upp det som jag köpte på inredningspartyt för ett tag sedan. Vill ju gärna visa upp det också, på den plats där det ska stå sedan :-D

Ja vi har också rum som är mer som ett förvaringsrum. Men det gör vi inget åt förrän vi ska börja renovera där. Vi har också den lilla lilla tvättstugan som är så liten, men ändå slänger vi in en massa skit där så att det blir ännu mindre plats. Sedan har vi (eller jag) ett flertal lådor som jag bara slänger in en massa papper och grejer...ska också rensas snart, mår så dåligt så fort jag tänker på allt skräp och oreda. Jag som är pedant annars ;-)

Hoppas du har en trevlig helg!

Kram

http://teresedenrara.blogg.se

 
Terese

Terese

27 november 2010 23:08

Nej jag har ingen aning om vilka mina biologiska föräldrar är. Eftersom jag blev hittad på gatan kommer jag nog aldrig få veta det. Är faktiskt väldigt jobbigt, det känns som hjärtat inte är helt liksom. Sedan har man ju funderat mycket över detta också i och med hur min relation till mina adoptivföräldrar är.

Jag har ju själv försökt få lite mer information genom att jag tog kontakt med barnhemmet och mejlade med kvinnan som var föreståndarinna på barnhemmet på min tid. Hon kände såklart igen mig och sådär, men för att hon skulle kunna hjälpa mig vidare så var hon tvungen att ha ett s.k "court-paper" som jag inte får tag på. Har kontaktat kommunen i grums, tingsrätten i karlstad men de säger att inte dom har det papperet utan det ska mina föräldrar ha vilket de inte har. Så där har det tagit stopp.

Har inte det där psyket att själv försöka mig på det här igen. Jag måste isåfall ha bra hjälp och stöttning av någon som kan sånt här. Sedan vet jag inte om jag orkar med det just nu.

Kram kram

http://teresedenrara.blogg.se

 
Terese

Terese

27 november 2010 23:10

Glömde...Filippa vet bara att jag är född i ett annat land. Mer än så vet hon inte. Förstår nog inte riktigt det där ännu, men tids nog kommer jag förklara för henne :-)

Kram igen

http://teresedenrara.blogg.se

 
HUSnrNIO

HUSnrNIO

28 november 2010 09:42

Kaffebönor var en ny idé för mig! Måste ju helt klart dofta underbart! Ha en härlig första advent=)

http://hilajns.blogg.se

 
Malin

Malin

28 november 2010 14:07

Så fint och mysigt ni nu har det då :)
Du och jag är nog typ lika tossiga i den här tiden :)
Kramar!

http://anglavingarochappelskruttar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards