Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 28 november 2010

01 Presentera mig själv

Av bidrottning - 28 november 2010 11:17

Det här är inte det lättaste :) men jag ska göra mitt bästa.


Mitt namn är då Linda Margareta Hofquist, jag är 32 år ung;)
Dagens ljus såg jag på Danderyds sjukhus den 21 maj 1978.

Jag föddes 3 veckor för tidigt och kunde då inte riktigt suga, så det blev kuvös en tid och ligga kvar på sjukhuset i 3 veckor.

Mamma sa till mig senast häromdagen, då vi pratade om detta att det var 3 jobbiga veckor då hon fick åka hem över nån helg medans jag var kvar på sjukhuset. Jag kan förstå att det kändes i hjärteroten .

Min mamma var min stora trygghet i livet då pappa var en riktigt nersupen alkoholist. Han var aldrig elak eller så men ständigt på fyllan.
Min lillebror Viktor, som är 3 år yngre än mig la locket på,(Jag har även en 11 år äldre syster och en 11 år yngre bror) han brydde sig inte direkt just då ! Det var mer jag som härjade. Jag gick ofta på jakt efter pappas spritflaskor, som jag oftast lyckades leta upp. Då hällde jag ut spriten på en gång !  Jag gjorde det aldrig lätt för min far. När jag tänker tillbaka på mammas oro, hur hon gick av och an innan han kom hem från jobbet..så knyter det sig i magen på mig på en gång ! Den där paniken växer inom mig på en gång, fast det är så många år sedan. Skulle han gå ur bilen då han kom hem eller skulle han krypa?
Vissa gånger var även jag mammas trygghet , då pappa var så full att hon kom in till mig på natten och frågade om hon fick sova i min säng. Helt bakvänt !! Vad kan jag har varit..12-13 år. Men inget jag klandrar henne för, förstår henne helt och hållet. Det tog säkerligen emot för henne att göra det.

Som ni förstår har jag en massa hemska upplevelser kring min pappas alkoholmissbruk, men skulle jag skriva om allt här så skulle jag aldrig bli klar. Plus att jag har även mycket positivt från min barndom också.

som tex min passion för hästar !Vi bodde granne med stallet, och jag satte min fot där första gången i 5 års åldern.
När jag var 13 år fick jag min första egna häst *LYCKA*
Det var en fjording som hette Lillen. Men han var allt annat än liten..hehe
Han hade tidigare bland annat gått och dragit vagnar på Skansen, efter det köpte stallet jag bodde granne med in honom, så han var även en utav hästarna som jag lärde mig rida på.

Som 22 åring blev jag mamma till världens finaste tös(såklart) Felicia.
Trots att hon var enormt efterlängtad då jag hade haft 2 missfall innan så fick jag en depression efter att hon kommit, så första året är endast ett töcken för mig. Ja detta är också en lång historia som jag kan berätta mycket om.

Som person är jag lugn, omtänksam, snäll,impulsiv...
Men jag har också förmågan att ha väldigt höga krav på mig själv, kontrollfreak.
Därav min panikångest som kommit på senare år.

För att någongång kunna avsluta denna historia;) så lever jag nu ihop med min Johan, min Felicia som bor hos oss varannan vecka och bebis i magen som är beräknad 18e mars   

För att avsluta denna historia lyckligt så kan jag meddela att min pappa nu varit nykter i 16,5 år !! Hade han inte valt att sluta där, sommaren -94 så hade han inte funnit med oss nu. Älskar dig pappa!




 
 
Malin

Malin

28 november 2010 14:17

Så intresant att få lära känna dig ytterligare!
Kram!

http://anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Ellen

Ellen

28 november 2010 15:05

Tänk om vi vågat prata om våra hemförhållanden redan då vi träffades i 6:an!?! Men barn är bra på att hålla hemligheter.. Jag är så glad att det vände för er och jag hoppas att det gör det i min familj också en dag!! Så glad att vara din vän, fast på avstånd numera! Många kramar ♥

http://ellisonscrap.blogspot.com

 
Terese

Terese

28 november 2010 21:43

Åh så kul att du hängde på i utmaningen! Det blir ju ett sätt att lära känna varandra lite mer. Visste ju inte alls att du var född 3 veckor för tidigt. Förstår din mamma, måste varit hemskt att lämna dig över en hel helg sådär.

Är verkligen imponerad över din pappa som varit nykter så länge nu. Var det pga spriten som dina föräldrar gick isär? Förstår också lite grann hur du har växt upp eftersom jag har haft/har alkoholproblem med mina föräldrar. Aldrig lätt för små barn att växa upp så!

Nä nu ska jag lägga mig och kolla på ensam mamma söker....vågar ju inte gå ut på FB nu ifall du har skrivit ut något där om programmet...hehe ;-)

Kramar (PS! Självklart tar jag inte illa upp att du skämtar :-D)

http://teresedenrara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards