Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Dag, 07 Min bästa vän

Av bidrottning - 4 december 2010 20:48

Dagens rubrik i utmaningen "Min bästa vän"
Det här med att ha en bästis ändras ju när man blir äldre, iaf tycker jag så.

Vänner var mkt viktigare när man var yngre tycker jag. Visst ! Så klart vänner är viktigt fortfarande och jag är lyckligt lottad som har några extra nära vänner, vänner som inte ställer krav, som inte begär. Vänner där det kan gå dagar, veckor, månader utan att man ses..men när man väl gör det så tar vi upp kontakten där vi slutade. Inget som känns krystat eller konstigt. Går det månader mellan att man ses så kommer aldrig tvivel om man fortfarande är vänner..det är riktig vänskap för mig  


Men min allra allra bästa vän måste jag säga är Johan. Han är den som står mig närmast, som jag kan vara hur som helst med. Arg, ledsen, glad, nervös, orolig, tyst,arg...ja ni vet. En del utav mig liksom. Han är min trygghet...och bästa vän . Den personen som sett alla mina sidor .

 
 
Terese

Terese

5 december 2010 22:43

Jag håller med dig om allt du skrivit här! Måste nog säga att jag ser nog Niklas som min bästa vän också. Samtidigt vill jag inte se honom som min bästa vän heller...konstigt nog. Men är nog rädd för den där rädslan att inte veta egentligen om det kommer vara vi två för alltid. Det vet man ju aldrig. Då har jag mist min bästa vän om det skulle bli så. En bästis som inte är ens partner blir väl kanske inte lika jobbig att mista om den vänskapen spricker. Så det är nog mest rädslan tror jag som gör att jag helst inte vill se min man som bästa vän.

Blev flummigt det här...men du kanske fattar lite av det jag skrev i alla fall ;-)

Kramar

http://teresedenrara.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

6 december 2010 13:33

Javisst är det så att det där med bästa vänner ändras när man blir vuxen, kanske för att man själv ändras så mycket då :)
Ofta är det nog sådär, att ens partner oxå är ens bästa vän, precis som det ska va enl mig :)
Kram

http://anglavingarochappelskruttar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards