Miss bidrottning

Alla inlägg den 26 december 2010

Av bidrottning - 26 december 2010 10:43

Jahapp ! Nu var 2010-års jul över då..jo det är annandag idag o fortfarande jul men jag tycker att när julafton är över så är julen över. :)

Den blev så lyckad som den alltid brukar bli, med trevligt sällkspa utav släkten ute hos mamma och riktigt god julmat, tomte och en massa paket.

Sjukt massa paket faktiskt, ändå så drar ju vi vuxna lott vilken vi ska köpa till, så Felicia och Evelina får ju det mesta utav dom. Å det var inte lite !


Evelinas favorit i jul blev alla pippisaker, hon lekte med dom hela tiden. Den där rackarns Tommy sprang o gömde sig hela tiden också..tillslut hittade vi honom hängd i lyftkranen   


För Felicia var det nog Polly Pocket, de satt hon och pysslade med.

Hon fick faktiskt mkt nyttigt i år, inte bara leksaker utan en hel del kläder också. Av tok-morfar fick hon en ny dator..det var ju alldeles för mkt enligt mig. Men nu får jag min för mig själv igen    Hon har börjat bli riktigt intresserad utav datorer, hon har skaffat msn o liknande. Hon tjatar om att skaffa Facebook men jag o hennes pappa har sagt ifrån..det finns ju trots allt en åldersgräns där och att sitta o ljuga o skriva in ett annat födelsedatum, vad lär man sitt barn då?

Men vi får väl se, hon lär väl säkert tjata till sig det snart..svårt det där.


I år var även svärfar med och firade med oss, jag tror han gillade det !

Bara det att han åt lite väl mkt mat så han blev lite dålig i magen på kvällen ...


Senare på kvällen spelade vi ett spel som heter Alias , det var riktigt roligt faktiskt ! Jag Johan o svärfar åkte hem vid 23 tiden, Felicia sov kvar hos mormor med alla andra, så där blev det nog rätt så trångt. Men finns det hjärterum  


Idag kommer pappa, Viktor m familj o Simon till oss på en liten middag. Ska bli roligt att träffa pappa under julen också, han har inte haft det så roligt sista tiden.

Vi tänkte bjuda på potatisgratäng, fläskfile m sallad. Till efterrätt vaniljpannacotta.

Men jag kommer dessvärre inte göra många knop idag, hade så fruktansvärt ont i ryggen o magen inatt !! Vet inte om det var nå slags värkar??

Funderade faktiskt ett tag på att ringa förlossningen..Men sen gick det över när jag satte mig upp och Johan värmde en värmekudde till mig som jag la på ryggen..somnade väl efter ett par timmar igen.

Kanske hade legat o tryckt på nån nerv? Ont hade jag iaf, som riktig mensvärk.

Tycker hon kan hålla sig där inne ett tag till iaf ! Vill inte ha 2010 bebis.


Hoppas ni alla har haft en mysig jul med nära o kära.


Ovido - Quiz & Flashcards