Miss bidrottning

Alla inlägg den 16 december 2010

Av bidrottning - 16 december 2010 15:53

Såhär avslappnad som jag känner mig nu var det länge sen jag kände.

Var återigen hos läkaren nu på em, för han från medicinsk mottagning hade tydligen velat att de skulle följa upp det .

 

När jag tog EKG nu så visade pulsen på 90(NITTIO) istället för 133 !!

Å blodtrycket visade nu 137/80.

 

Än en gång har jag fått bevis på att det har med min inre stress och panikångest att göra. Nu är jag lugnare i kroppen och då visade detta bra.

 

Nu kan jag verkligen slappna av och lägga detta bakom mig...bara njuta av julen :) Underbart !! Det känns som att jag fått mitt liv tillbaka, ja faktiskt ! Ni ska bara veta vad detta stressat,oroat och givit mig ångest.

 


Av bidrottning - 16 december 2010 12:10

Julshowen igår var toppen ! Å mamman grät en skvätt, såklart :)
De var så¨duktiga allihopa.. men mest min tjej såklart..hehe

Hon är då inte alls lik mig som barn, jag var ju så blyg så blyg och skulle absolut inte ha ställt mig på en scen frivilligt !! För det var vad Felicia gjorde, de hade olika val inför den här julmarknaden, att pyssla o göra saker på tisdagen för att sen stå o sälja dem på marknaden eller att träna inför den här julshowen o sen spela upp den på marknaden..

 

Men tror ni jag blev nå less då!!? När vi kommer fram till skolan har jag ju glömt kameran:( Blev riktigt arg på mig själv !!

Felicia och två stycken till spelade tomtenissar i en tomteverkstad..Felicia spelade "Fjant" som jämt somnade..hehe

Hon är så rolig när hon ska förställa rösten, för hon låter precis som dag-Otto då, en av hennes idoler :)

Så även igår..

 

Det var två föreställningar, å vi tittade på bägge två då det var -20 grader ute och och alldeles för dåligt klädda var vi. I andra föreställningen märktes det att de var varma i kläderna, Felicia sa en hel del andra saker som hon inte sa i första och den andra tjejen hon spelade emot såg lite konfundersam ut mellan varven..då sa Felicia efteråt att hon imporvicerade lite..hon tyckte det var så tråkigt att säga samma..så hon la till lite annat..haha Så gör en äkta skådespelare !

 

Efteråt kom det ett par föräldrar fram till mig o sa att de tyckte Felicia var jätte duktig och de trodde hon kunde bli nåt inom teater, Felicia blev ju såklart glad att höra det ! Man kanske skulle leta upp nån teatergrupp?

Sen när vi kom hem tittade vi på menlösa bönderna, herregud säger jag bara !! Att det finns så tafatta människor!!?

 

Idag bar det iväg till Stockholm för Felicia o hennes klass, de skulle till Naturhistoriska. Gillar inte att hon är ute på vägarna i det här vädret..men men. Sen i em ska de ha avslutning för henne på fritids.

 

Jag var nyss hos BM för blodtryckskoll, det höll sig fint idag..167/90 INNAN vila..så allra helst övertrycket hade garanterat sjunkit lite till om jag hade vilat. Det känns bra.

Den 29e är det dags för glukosbelastning för mig och ett riktigt BM besök med mätning av mage igen o hjärtljuden.

 

I em ska jag tillbaka till VC(ett jävla åkande) för EKG, vilket jag tycker känns rätt så onödigt, men men..jag lär väl.

En liten update ! Utan bilder tyvärr :(

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards