Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Teaterbegåvning?

Av bidrottning - 16 december 2010 12:10

Julshowen igår var toppen ! Å mamman grät en skvätt, såklart :)
De var så¨duktiga allihopa.. men mest min tjej såklart..hehe

Hon är då inte alls lik mig som barn, jag var ju så blyg så blyg och skulle absolut inte ha ställt mig på en scen frivilligt !! För det var vad Felicia gjorde, de hade olika val inför den här julmarknaden, att pyssla o göra saker på tisdagen för att sen stå o sälja dem på marknaden eller att träna inför den här julshowen o sen spela upp den på marknaden..

 

Men tror ni jag blev nå less då!!? När vi kommer fram till skolan har jag ju glömt kameran:( Blev riktigt arg på mig själv !!

Felicia och två stycken till spelade tomtenissar i en tomteverkstad..Felicia spelade "Fjant" som jämt somnade..hehe

Hon är så rolig när hon ska förställa rösten, för hon låter precis som dag-Otto då, en av hennes idoler :)

Så även igår..

 

Det var två föreställningar, å vi tittade på bägge två då det var -20 grader ute och och alldeles för dåligt klädda var vi. I andra föreställningen märktes det att de var varma i kläderna, Felicia sa en hel del andra saker som hon inte sa i första och den andra tjejen hon spelade emot såg lite konfundersam ut mellan varven..då sa Felicia efteråt att hon imporvicerade lite..hon tyckte det var så tråkigt att säga samma..så hon la till lite annat..haha Så gör en äkta skådespelare !

 

Efteråt kom det ett par föräldrar fram till mig o sa att de tyckte Felicia var jätte duktig och de trodde hon kunde bli nåt inom teater, Felicia blev ju såklart glad att höra det ! Man kanske skulle leta upp nån teatergrupp?

Sen när vi kom hem tittade vi på menlösa bönderna, herregud säger jag bara !! Att det finns så tafatta människor!!?

 

Idag bar det iväg till Stockholm för Felicia o hennes klass, de skulle till Naturhistoriska. Gillar inte att hon är ute på vägarna i det här vädret..men men. Sen i em ska de ha avslutning för henne på fritids.

 

Jag var nyss hos BM för blodtryckskoll, det höll sig fint idag..167/90 INNAN vila..så allra helst övertrycket hade garanterat sjunkit lite till om jag hade vilat. Det känns bra.

Den 29e är det dags för glukosbelastning för mig och ett riktigt BM besök med mätning av mage igen o hjärtljuden.

 

I em ska jag tillbaka till VC(ett jävla åkande) för EKG, vilket jag tycker känns rätt så onödigt, men men..jag lär väl.

En liten update ! Utan bilder tyvärr :(

 

 

 
 
Terese

Terese

17 december 2010 11:24

Förstår att du är stolt över din dotter, det ska du vara! Kul, tänk om hon blir någonting inom teater, film och sådär? Kanske får se henne på tv i framtiden? :-D

Speciellt kul är det ju också när man själv inte alls var sådan som liten, utan mer blyg som du var. Jag var också otroligt blyg när jag var liten (är ju det än faktiskt, inte lika mycket dock) och ville inte alls stå i centrum eller uppträda inför folk. Filippa har nog ärvt detsamma som mig, visserligen var/är Niklas också sådan så hon har väl fått det från oss båda. När Niklas var liten och skulle gå ut på isen och vara med i hockeyskolan började han storgråta, han ville inte för det var så mycket folk där som kunde titta på just honom...att hans föräldrar inte tvingade honom att åka svider han för än idag då han hade hoppats på att bli en hockeytalang, men det sket sig ju ;-) Och hans föräldrar kontrar med att "ja och du skulle tvinga dina barn att göra något som de absolut inte ville göra!?" :-)

Kram kram

http://teresedenrara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards