Miss bidrottning

Alla inlägg den 21 december 2010

Av bidrottning - 21 december 2010 10:23

och hittade de här go'bitarna.

  
Visst ser de goda ut?


Tänkte baka med Felicia när hon kommit hem idag.

På torsdag fyller Johan år ;)

Ingredienser (35 portioner/st.)

3,5 dlhavregryn
1 dlnötter
1,25 dlsocker
2 mskljus sirap
150 gramsmör (eller margarin)

Garnering

20 gramblockchoklad, ljus eller mörk (mängd efter smak)

Gör så här

  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Hacka nötterna och blanda samman dem med havregryn, socker och sirap.
  3. Smält matfettet och häll det hett över blandningen.
  4. Ställ ut ca 35 småbrödsformar på en bakplåt och grädda kakorna mitt i ugnen ca 12-15 minuter.
  5. Gör en liten strut i smörgåspapper och häll i smält choklad. Ringla lite över varje kaka.
Av bidrottning - 21 december 2010 07:32

Godmorgon ! Här har vi precis tittat på julkalendern, den är ju så rolig :)
Å snart ska vi skotta fram volvon för att ta oss till skolan för sista gången på ett tag, härligt ! Jullov..så imorrn blir det ingen kalender 07.15 för mig o stumpan inte. Hon längtar såå tills hon får sova ut nu, det har varit en kämpig hösttermin, klass 4a är inte att leka med..mycket nytt som de ska lära sig.

Felicia är verkligen värd jullov nu !

 

Kvällen med Idolerna igår var toppen ! Inte speciellt kallt heller, det enda var att det var riktigt kämpigt att stå med foglossningen. Hade så ont när vi skulle åka hem så visste knappt hur jag skulle ta mig till bilen.

 

Det var Minnah, Jay, Geir & Linnea som kom hit och det var riktigt mkt folk, kul ! Minnah kände sig nog riktigt välkommen hem :)

Å jag glömde som vanligt kameran*gaah* Blir så arg på mig själv !

 

Felicia köade till att få skivor signerade, hon köpte Minnahs och Johan köpte Jay´s till mig ...signerad o allt..hihi.

 

Nej nu är det dags att bege sig ! Hoppas ni får en fin dag alla !

Ovido - Quiz & Flashcards