Miss bidrottning

Alla inlägg den 7 december 2010

Av bidrottning - 7 december 2010 15:18

Jag tycker alltid att tisdagar är värsta dagen på hela veckan. Var nån grej vi började med då jag jobbade i Hofors. Var det nåt pissigt som hände så visst sjutton var det på en tisdag. Gick dagen segt så..ja men det var ju tisdag !


Men idag har det varit en bra dag, en dag som gått fort. Vilket är riktigt skönt ! Oftast känns det bara som att jag sitter här hemma o väntar på att Johan ska komma hem och det är mindre roligt.


Kl 10 imorse åkte jag ju in till Norrtälje, första kontakten med psykologen för den här gången och jag gillade henne. I min ålder kanske och jag vet inte, kändes bra liksom. Som jag trodde så var det mkt jag hade inom mig och många servetter som gick åt. Fick ur mig alla sjuka tankar som kändes än mer sjuka när jag fick ur mig dom i ord till en annan människa.


Hon tog fram några "verktyg" som jag ska tänka på tills nästa gång, som blir nästa fredag. Sen skulle det visst starta en grupp i januari för såna med panikångest, lära sig att tackla det o prata med andra i samma sits. Det ser jag fram emot ! Känns som att det händer nåt, äntligen !!


From NU ska jag börja NJUTA utav min graviditet   JAG och JOHAN har faktiskt skapat något helt underbart som växer inom mig, som är helt beroende utav mig, ett syskon till Felicia, en människa som ska vara med oss resten utav livet. Jag är hennes vagga(som psykologen så fint sa) Inte tänker jag försöra resten utav denna graviditet med en massa sjuka tankar !


Efter psykologen träffade jag mamma på stan, vi gick och handlade resten utav julklapparna jag hade kvar. Så nu är jag helt klar med dom !! Å till råga på allt så hittade jag en present till Johan också, en svårare person att köpa till går inte att hitta !! Så nu kan jag lägga det där bakom mig också. *pustar ut*

Sen gick vi till subway och åt en varsin smörgås, jag har aldrig ätit där innan men man kan ju få mackan precis hur man vill ha den själv. Gott var det ! Efter det gick vi på ett fik o tog en kaffe och i mitt fall, en liten niggerboll ;)


Sen tyckte min rygg att det var nog, fy sjutton så ont i ländryggen !!

Å resten utav eftermiddagen/kvällen blir nog horisontalläge i soffan.
Ska försöka koka ihop lite makaroner o steka korv till middag så Johan slipper det, men är inte helt säker på att jag pallar. Å det är så skönt, för orkar jag inte så är det ingen fara med det. Johan kräver inget, är nog mer jag som kräver det utav mig själv när han jobbat hela dagen.


Hur har eran tisdag varit?



Av bidrottning - 7 december 2010 09:45

Det blir ett kort o lagom inlägg i utmaningen, perfekt nu när jag snart ska iväg in till Norrtälje och julhandla lite med mamsen, Men först ska jag till psykologen, en ny så lite pirrigt i magen då såklart. Men jag känner att jag kommer börja gråta bara jag ser'na..är på ett sånt humör just nu.

Åter till utmaningen!

Jag ska försöka på mig ett kort, men inte säkert att jag får tillnåt då jag lär ta det själv. En sak kan jag säga säkert, det kommer inte bli bra :)

Dagens outfit !

Svarta tights

Vit, längre collagetröja
ja o så trosor o strumpor, det vanliga :)

När jag klär mig för att gå ut tar jag på mig en blå täckjacka och svarta stövlar.

Tjing !

Ps. Nej jag orkar inte hålla på så ni får inget kort !

Ovido - Quiz & Flashcards