Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Dagen tisdag

Av bidrottning - 7 december 2010 15:18

Jag tycker alltid att tisdagar är värsta dagen på hela veckan. Var nån grej vi började med då jag jobbade i Hofors. Var det nåt pissigt som hände så visst sjutton var det på en tisdag. Gick dagen segt så..ja men det var ju tisdag !


Men idag har det varit en bra dag, en dag som gått fort. Vilket är riktigt skönt ! Oftast känns det bara som att jag sitter här hemma o väntar på att Johan ska komma hem och det är mindre roligt.


Kl 10 imorse åkte jag ju in till Norrtälje, första kontakten med psykologen för den här gången och jag gillade henne. I min ålder kanske och jag vet inte, kändes bra liksom. Som jag trodde så var det mkt jag hade inom mig och många servetter som gick åt. Fick ur mig alla sjuka tankar som kändes än mer sjuka när jag fick ur mig dom i ord till en annan människa.


Hon tog fram några "verktyg" som jag ska tänka på tills nästa gång, som blir nästa fredag. Sen skulle det visst starta en grupp i januari för såna med panikångest, lära sig att tackla det o prata med andra i samma sits. Det ser jag fram emot ! Känns som att det händer nåt, äntligen !!


From NU ska jag börja NJUTA utav min graviditet   JAG och JOHAN har faktiskt skapat något helt underbart som växer inom mig, som är helt beroende utav mig, ett syskon till Felicia, en människa som ska vara med oss resten utav livet. Jag är hennes vagga(som psykologen så fint sa) Inte tänker jag försöra resten utav denna graviditet med en massa sjuka tankar !


Efter psykologen träffade jag mamma på stan, vi gick och handlade resten utav julklapparna jag hade kvar. Så nu är jag helt klar med dom !! Å till råga på allt så hittade jag en present till Johan också, en svårare person att köpa till går inte att hitta !! Så nu kan jag lägga det där bakom mig också. *pustar ut*

Sen gick vi till subway och åt en varsin smörgås, jag har aldrig ätit där innan men man kan ju få mackan precis hur man vill ha den själv. Gott var det ! Efter det gick vi på ett fik o tog en kaffe och i mitt fall, en liten niggerboll ;)


Sen tyckte min rygg att det var nog, fy sjutton så ont i ländryggen !!

Å resten utav eftermiddagen/kvällen blir nog horisontalläge i soffan.
Ska försöka koka ihop lite makaroner o steka korv till middag så Johan slipper det, men är inte helt säker på att jag pallar. Å det är så skönt, för orkar jag inte så är det ingen fara med det. Johan kräver inget, är nog mer jag som kräver det utav mig själv när han jobbat hela dagen.


Hur har eran tisdag varit?



 
 
Ellen

Ellen

7 december 2010 19:37

Låter som en bra idé det Linda - inga sjuka tankar nu ;) Och vad skönt att det verkar hända lite!! Många kramar!!

http://ellisonscrap.blogspot.com

 
Terese

Terese

8 december 2010 11:09

Vad skönt att psykologen kändes bra. Man behöver ju klaffa för att det ska fungera. Jag hoppas det ska hjälpa dig nu och det där gruppen verkar ju helt klart något för dig!

Gör du alldeles rätt i att försöka bara njuta av graviditeten nu!

Stor kram

http://teresedenrara.blogg.se

 
Cornelia

Cornelia

8 december 2010 14:03

Så skönt att det kändes bra med psykologen. Tror det kommer bli jättebra för dig!

Vad fint sagt, att du är vaggan till bebisen :)
Bra tränk du nu har, me like!
Kramar

http://anglavingarochappelskruttar.blogg.se

 
Johanna

Johanna

11 december 2010 21:34

Tack för titten och kommentaren. :) Läste nån gång i din andra i början, men du försvann. Låter bra att försöka tänka bort det dåliga, men jag vet hur svårt det är att hålla balansen, så man inte oroar sig för mycket för att man mår för dåligt... Hoppas du känner dig bättre snart.

och jag fick Omeprazol utskrivet, det är samma som Losec, funkar kalas för mig (efter typ en vecka) och ska tydligen även finnas receptfritt, men jag vet inte om priset kanske blir bättre med recept..

Kram!

http://www.maersta.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards