Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Det har sina fördelar att vara fet ibland !

Av bidrottning - 29 december 2010 10:54

Äntligen är glukosbelastningen avklarad..2 timmar sittandes i väntrummet för att vänta ut svaret gick fasligt segt!

Men det viktigaste var att det såg bra ut, ingen diabetes där inte.:)


Sen träffade jag BM också och där såg allt lika bra ut, tjejen har tom fixerat sig(ja så mkt det går med andra barnet)
Men jag har anat det för det har surrat o borrat där nere ett bra tag nu.


Efter att jag åkt därifrån ringde mobilen o då var det BM som hade glömt att fråga om jag fått en UL-tid i v 32?
Ehh..nej..får man flera UL tider bara sådär? Det trodde inte jag.

Jo ! Eftersom jag har ett BMI över 30..eller om det var 32 så får jag det..så om ett par veckor blir det en titt på den lilla igen :D*underbart*


Lite nuffrer..om jag kommer ihåg nu då..


Glukos före intag av drink: 5,1

Glukos efter intag av drink: 7,1 & man skulle inte ha över 12

Bldtryck: 150/90 ( bra för o va mig) :)

Hb: 125

Sf-mått: 30

Hjärtljud: 145




 
 
Terese

Terese

29 december 2010 13:26

Vad skönt att det inte var någon diabetes, alltid skönt när det inte tillkommer andra saker. När jag sökte på gravvecka 32 så läste jag att i många landsting erbjuder de ett extra ul i v.32 men det stod då ingenting om bmi:t så på vissa ställen verkar de alltså göra ett extra ul utan orsak. Kul att du får titta på din lilla tjej igen. Jag var ju på ul både i v.32 och 34 med Filippa men då var det tillväxtul eftersom jag hade grav.diabetes Har för mig att Filippa då i v.32 vägde 2200 g :-) (eller om det var TUL i v.34 och 36??..hmm) Hur som helst var det kul att se, även fast man då inte så himla mycket eftersom allt var så stort då!

Svarade dig angående snittdatumet på min blogg, det bara blev så.

Kramis

http://teresedenrara.blogg.se

 
Johanna

Johanna

29 december 2010 13:39

Vad skönt att det gick bra, och vad kul att få titta på lillan igen snart! :) Jag går mest och längtar till nästa BM-besök, bara för att tiden ska gå. :P

Ha en härlig dag!

http://minbebis.com/blogg/langtan

 
Ingen bild

Anne

29 december 2010 18:02

Jag är så glad för eran skull :) Att det kommer en bebis snart!

 
gravidakossan

gravidakossan

4 januari 2011 13:59

Jag ska också göra glukosbelastning, visst är det något man ska dricka då va?

Jag ska också på extra UL runt v.33 Men min moderkaka satt lågt sist så det är därför jag sla tillbaks, fast det gör inte så mkt då får man ju se det lilla livet igen :)

http://gravidakossan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards