Miss bidrottning

Alla inlägg den 23 mars 2010

Av bidrottning - 23 mars 2010 13:51

Idag fick jag boken jag beställde från adlibris Förra måndagen..tog lite väl lång tid tycker jag, så pass lång tid att jag har börjat på egen hand, utan nån isodiet.
Jag är lite från viktväktarna, lite GI..en blandning.
Men det såg ut att vara mkt goda recept i den där boken, allra helst frukostar.
Annars var det mkt bönjocks i recepten o jag har lite vårt för bönor.

Men jag tänkte testa lite recept nu o då och de jag tycker om tänkte jag lägga ut här så den som vill får gärna ta efter dom :)

Jag vet själv hur glad jag blir då jag hittar nya nyttiga recept, fö man kan aldrig få för många !


Vad har jag ätit idag?


Frukost: Havregrynsgröt + sylt+ mjölk
             1 ägg med en klick kaviar

Mellis: keso och 4 st finn Crisp med philadelphia gräslök på


Lunch: 1 avokade som jag halverade och sen gjorde jag en räkröra som jag 
           fyllde den med. Vatten till det !


Mellis: Keso, rivet äpple, kanel


Middag:



Av bidrottning - 23 mars 2010 11:21

Asiatisk kycklinggryta
Kycklingfile'
En burk wookgrönsaker
Champinjoner
Spicy thai Keldasoppa(den var slut då jag skulle ha den, tog istället chili/paprika creme fraiche. Det blev kanon!)
salt och peppar

*Börja med att tärna kycklingfileerna, krydda dem med salt o peppar.
Fräs sedan på dem.

* Ha sedan o wookgrönsakerna och champinjonerna

* Häll sist i soppan(creme fraichen), låt småkoka i 5-10 minuter.

Servera med en god sallad till..och ris om du vill det.

Smaklig spis!

Ovido - Quiz & Flashcards