Miss bidrottning

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av bidrottning - 19 mars 2010 14:46

  
Här där vi bor så är det faktiskt väldigt dåligt med bra promenadvägar, för iaf jag är så att jag vill gå runt liksom..inte gå och sen vända o gå samma sträcka tillbaka. Det blir tråkigt !
Men vi har många såna vägar här runt oss, gå-vända-gå. Om jag då inte tar bilen en bit bort..men det är skönt att bara gå ut utanför dörren.

Men så finns det en väg, som går längs stora vägen, landsvägen.
Å jag gillar inte att gå längs landsvägen, gillar mer grusvägar.
Men men, bara att gilla läget så jag och Max tog den där rundan idag, som visade sig vara 6,5 km. Så jag känner mig nöjd nu.. MEN. Vilka IDIOTER rent ut sagt det finns till bilförare, fick hela bunten sina körkort i cornflakes paketen eller??

Jag går längs sidan på 70-vägen, så långt ut jag kan..90% av alla bilar kör inte ens ut en bit när de ska passera mig utan jag känner nästan hur de slickar jackan !
Å så kör de MINST 90-100km/h..ÄVEN där det blir 40 !!

Nää jag blev så irriterad tillslut så till alla som slickade sidan på mig eller körde på TOK för fort gav jag fingret !! Ja jag pekade finger !Omoget? Ja det kan tyckas men usch så arg jag blev.

Kommer dröja ett tag innan jag går den vägen igen, ska aldrig mer klaga på gå-vända-gå på grusvägar nå mera :)


Återkommer..  

Av bidrottning - 19 mars 2010 09:02

  
Trots att jag är arbetslös just nu så tycker jag att veckorna bara springer på !!
Men glad är jag för det för snabbare blir det vår och snabbare går det till 1a maj :)
1a maj är ju det datumet då Johan börjar jobba här, för er som inte vet så bor han kvar i Sandviken, där vi bodde tidigare. Så han kommer hem varje fredagkväll och åker upp igen måndagmorgon.
De veckorna jag har Felicia så är det ju rätt så fullt upp men när jag inte har det kan det bli lite segt, alla andra jobbar ju liksom.
Men nu när jag tagit tag i vikten igen så kan jag ju ägna de veckorna åt promenader, ingen blir ju gladare än Max ;)


Men som sagt, ikväll kommer ju då älskling och jag och Felicia ska fixa tacos tills dess*smaskens*
Jag tror aldrig jag kommer tröttna på den rätten, får ta det lite lugnt med skalen o så men annars är det ju en ok mat när man vill äta nyttigt.


Imorse vaknade jag med sån fibrovärk i min kropp så det blidde ingen tidig morgonpromenad, tänkte ta en sen när jag hämtat Felicia i skolan, bara kroppen får komma igång lite så brukar det kunna bli lite bättre iaf.


Så istället har jag ägnat morgonen åt dammsugning, så nu doftar det liljekonvalj här hemma :)


Jag ser fram emot ännu en nyttig dag, är så taggad nu !!
  


Trevlig fredag önskar jag Er alla !


Återkommer...  


Frukost: Havregrynsgröt + mjölk
             Lågkalorisylt(jordgubb)
             Knäckemacka + 1 kokt ägg
             Kaffe


Mellis: 2 st knäckemacka
          1 st avokado

           Vatten


Lunch: Det blidde ingen lunch :S Fick för mig att ta en promenad och den blev   
          lååång! Så den hanns inte med..


Mellis: 4 st finnCrisp med lite Philadelpiagräslök på

          1 äpple
          1 banan
          1 kopp kaffe


Middag: Tacos


Till Let's Dance ;): Fruktsallad med lite vaniljkesella

Ovido - Quiz & Flashcards