Miss bidrottning

Alla inlägg den 18 mars 2010

Av bidrottning - 18 mars 2010 17:19

Ja dagen idag blev riktigt trevlig, trots sån huvudvärk i fm.
Det var så roligt att träffa Tyra igen, nu har hon börjat skratta..9 veckor är tjejen idag och redan stl 62
 
 
 


Under tiden, ungefär 4 timmar fick Max vara här hemma och han klarade det fint ! Förrutom att han hade bitit hål i en hundmatssäck som jag glömt ställa in, men tror inte han hade fått i sig så mkt mat iaf..för han skulle nog äta tills det var slut, finns inget stopp i den hunden.
Han kunde ju tyvärr inte följa med eftersom han Hatar katter, skulle han få tag i en så skulle han  nog ruska den o bita den o...usch vågar inte tänka tanken.

Med tanke på överskriften jag har till detta inlägg så gjorde Felicia matteläxan medans jag gjorde middagen, så frågade hon mig om hjälp..å jag kunde INTE hjälpa henne. Hon går i 3an !!
Visst inget nytt för mig att jag är kass på matte, men lite högre tankar hade jag om mig själv :P
Så nää..hon får fråga Johan i helgen, blev så frustrerad !
Tacka vet jag svenska, Det kan jag ! :D

 

Idag har det också gått bra med maten, nu när jag äter 3 mål och två mellanmål så hinner jag inte ens bli sötsugen nå speciellt..lite så klart men det går att leva med.

 

Jag gick min prommis imorse igen och har druckit mitt vatten.
*Duktiga Linda*

 

Nu till middag blev det fiskgratäng, ett utav alla mina  vv-recept.
Terese, jag kan lägga ut receptet på den asiatiska kycklinggrytan här imorgon!


Ha en fin torsdagskväll alla som kikar in här!
Återkommer..  

Av bidrottning - 18 mars 2010 09:32

Jahapp ! Nu var det då torsdag och dagen har börjat som planerat iaf :)
Körde Felicia till skolan och tog sen en långprommis med Max, gud så tokig han blir när vi möter andra hanhundar!! Det måste jag ta ur honom*skäms*
Det är lite speciellt så när man tar över en vuxen hund, första gången han började morra, skälla, tugga fradga blev jag så förvånad !! Lille Max som annars är såå mysig.


Frukost sen då, när jag kom hem..samma frukost som igår.
Jag tycker den funkar bra, jag gillar havregrynsgröt! Å med rivet äpple o kanel på är det riktigt mumma   

Lika mkt skallebank idag också, men såg att tant röd är här på ett besök och det kan jag få ont i huvudet av..vet inte om min kropp kan säga ifrån också, att den vill ha socker?
Kanske inte såhär tidigt? Bröjade ju igår.


I em har jag planerat att åka o hälsa på min kusin och hennes lilla Tyra. Det var nog ett par veckor sedan jag såg henne nu, å de växer ju så fort i början!


Återkommer   


Frukost: Havregrynsgröt
             rivet äpple
             kanel + mjölk


mellis: lite keso


Lunch: asiatisk kycklinggryta


mellis: Kaffe

          hårdmacka & Keso med några räkor på 


Middag: Fiskgratäng

            vindruvor till Lyxfällan ;)



Ovido - Quiz & Flashcards