Miss bidrottning

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av bidrottning - 27 mars 2010 20:19

Nu sitter vi här hemma och tittar på körslaget, så jag ska bara skriva en kortis, mest vad jag ätit under dagen.
Vi har haft en skön lördag, besök hos min moster o morbror, två av kusinerna var där och lilla Tyra :)
De bjöd på fika, kladdkaka och prinsesstårta men Linda sa "Tack, men nej tack" och tog två koppar kaffe bara.. Var lite kämpigt just då men väldans nöjd nu efteråt   

När vi kom hem gick jag och Maxen en runda..jag har kommit in i detta med promenader nu, blir liksom rastlös i kroppen om jag inte kommer ut på en hel dag. Det känns så skönt !

HA NU EN FORTSATT MYSIG LÖRDAGSKVÄLL OCH HÖRRÖ NI! GLÖM INTE STÄLLA FRAM KLOCKAN NÄR NI GÅR OCH LÄGGER ER!!

Frulle: Havregrynsgröt+rivet äpple+mjölk


Mellis/Lunch: ost&skinkpaj, sallad
                    En skiva av lågkaloribrödet som jag bakade idag
                    2 skivor skinka och en tomatskiva. Lite örtsalt.

Mellis: Samma/Lika brödskiva med skinka på

Middag: Kycklingfajitas


Kvällsmys: Malaco Truly Exotic(en påse)
                En näve jordnötter

  

Av bidrottning - 27 mars 2010 10:39

Ostpanerad fiskfile' 2 port.

300 g fiskfile'
salt o peppar
2 msk vetemjöl

1 ägg
1 dl riven smakrik ost
smör eller margarin till stekning
sås
1½ dl gräddfil
1 msk bostongurka
1 msk hackad dill
1 dl frysta ärtor, tinade
salt o peppar
servera med:
kokt potatis(det avstod jag)
rivna morötter

Gör såhär:
1)Krydda fisken med salt o peppar.
Vänd fisken först i mjöl sedan i uppvispat ägg och slutligen
i riven ost.
2)Stek fisken på medelvärme i en stekpanna med smör, 2-3 minuter per sida.
3)Sås: Blanda gräddfil, bostongurka, dill och ärtor. Smaka av med salt o peppar.
          Servera fisken med kokt potatis, sås och rivna morötter.

BON APETITE!

Ovido - Quiz & Flashcards