Miss bidrottning

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av bidrottning - 24 mars 2010 13:31

Jag har länge funderat på att köpa mig ett namnsmycke, med Felicias namn på som jag kan ha runt halsen.
Men jag har aldrig kommit mig för, men så idag när jag var in på en blogg som jag följer så hade hon beställt ett sånt smycke, från denna sida: http://www.lillfinger.com/

Det var inte som vilket smycke som helst utan man kan få tex sitt barns fingeravtryck också namnet.

Jag blev kär i det på en gång jag såg det ! Så nu har jag beställt en sån avtryckssats som jag väntar på ska dimpa ner i lådan.

  

Av bidrottning - 24 mars 2010 12:22

500 g köttfärs
En burk crème fraiche
En ask Philadelphiaost
Taco kryddblandning
En burk tacosås
Purjolök
Paprika
Ost

Stek köttfärsen med kryddblandningen.
Blanda ihop crème fraiche och philadelphiaost, bred ut i en ugnsform.
Häll över köttfärsen och burken med tacosås.
Hacka grönsakerna och strö över dem över köttfärsen. Toppa med ost och in i ugnen.
Cirka 200 grader tills osten är smält och börjar få färg.
Servera med sallad (och guacamole) vid sidan om.

Av bidrottning - 24 mars 2010 12:19

 c:a 20 st runda bröd

Ugn 200 grader

6 ägg delade i vitor och gulor var för sig
1/2 tsk salt
1 msk fiberhusk (det finns på Ica där torkade bönor och typ glutenfria livsmedel står. det är en liten påse.
1/2 tsk bakpulver
200g naturell philadelphia ost (den feta sorten, ej light)
6 msk krossade linfrön

Vispa äggvitorna riktigt hårda och torra c:a 5 min. fortsätt vispa äggulorna i en annan bunke nästan lik länge tills smeten blivit ljust gul och fluffig. tillsätt osten och fiberhusken och salt i gulorna och vispa helt slät. VÄND FÖRSIKTIGT ihop vitorna i ägg och ost smeten- vispa INTE använd slickepott och vänd med stora rörelser. tillsätt linfrön och bakpulver. klicka ut på bakplåtsklädda plåtar (det får plats 6 st per plåt. lägg på valfri topping. grädda i c:a 15 min eller till ytan är gyllenbrun. ha koll på ugnen det kan gå fortare än 15 min beroende på ugn.

topping: flingsalt ,olja, rosmarin, oregano, vitlökspulver, sesam och vallmofrön, malda brödkryddor. jag personligen tyckte det blev för salt när jag toppade bröden med flingsalt tyckte det räckte med det salt som var i smeten.
bröden kan förvaras i kyl upp till en vecka, vet ej om de kan frysas har aldrig provat. går att rosta brödet. detta bröd funkar bra som hamburberbröd även fast det är tunt. som vanliga mackor med smarriga feta pålägg, ost, salami, avokado,ägg feta röror mm. en del tycker att har en lite konstig konsistens och andra tycker att det är hur gott som helst, eftersom många saknar just bröd när man äter enligt lchf metoden.
hoppas ni gillar det

Av bidrottning - 24 mars 2010 12:10

1/4 grillad kyckling, rensa och skär i bitar
1/2 dl vispgrädde
1/2 dl creme fraiche
1 msk pesto (hemgjord eller köpt)

Stek kycklingbitarna i lite smör. Tillsätt grädde, creme friache och pesto. Låt puttra en stund så allt blir varmt. Servera med en avokadosallad.(eller annan valfri sallad)

Receptet är hämtat från : http://www.bloggfamiljen.se/2010/03/22/lchf/

Av bidrottning - 24 mars 2010 12:07


4-6 portioner
1 pkt strimlad skinka (hackas i lite mindre bitar)
ca 200 g riven ost, gärna Västerbotten eller ennan smakrik ost
5 ägg
4 dl grädde
salt & peppar
körsbärstomater

Lägg skinkan i en pajform. Strö över osten. Blanda ägg och grädde ordentligt och salta & peppra. Häll äggsmeten i pajformen. Halvera några körsbärstomater och lägg ner. In i ugnen, 225 C ca 25 min. Servera en god sallad till.

detta recept kommer från: http://www.bloggfamiljen.se/2010/03/23/nastan-ost-skinkpaj/

Av bidrottning - 24 mars 2010 11:43

Vecka 1: -3,1 kg

 

Vecka 2: - 1,3 kg

 



Av bidrottning - 24 mars 2010 11:28

Får jag presentera, mig själv, Linda, Miss bidrottning :), som har gått ner 3,1 kg på en vecka!!
Jihaaa!! Så glad och nöjd jag blir och det är verkligen värt det slit jag lägger ner..och en massa Mer energi till att fortsätta fick jag också   


Idag började dagen med en promenad med lill vovven, å det var så härligt !
Solen värmde så skönt och vårfåglarna kvittrade i takt med att jag gick.

Sen när jag kom hem släppte jag ut vår andra hund, Selma också, å så satte jag mig med kaffekoppen på trappen och såg på när hundarna lekte*underbart*


Idag njuter jag riktigt, först med tanke på vad vågen visade och sen det fina vädret..å inte nog med det mina vänner! Så har jag även mannen min hemma, då han fick ledigt fr jobbet i Sandviken för att introduceras på sitt nya här, i Hallsta. Han börjar inte förrän den 1a maj men de undrade om han kunde komma in lite denna veckan och hjälpa dom.


Så skönt, nu känns det som att jag har en sambo igen   
Har varit så träligt hela vintern då vi bara har setts på helgerna   

Angående min arbetsintervju jag skulle på i måndags så blev den inställd, får se när den blir istället.

Cellprovet gick väl bra, men det tar ju en 4-6 veckor innan man får svar, om det var några förändringar. Men det var lite skillnad på hur de tog det nu mot för 3 år sedan då jag var där, nu var det 3 olika prov de tog, bla med en borste som de skrapade på livmodertappen med..det var Inte så skönt..ilade ända ut i foten!  

Å så till dagens matintag, även om det kanske inte är så roligt för er att läsa så hjälper den mig mycket så ni får tyvärr stå ut med att det kommer stå med varje dag.

Frulle: Havregrynsgröt + sylt(lågkalori) + mjölk

Mellis: Kaffe + 4 vvkakor a 2points



Lunch: Jambalaja fr igår


Mellis: avokado med räkröra

Middag: Kebabsallad


(Självklart dricker jag en massa vatten under varje dag också)

Återkommer...  

Ovido - Quiz & Flashcards