Miss bidrottning

Alla inlägg under januari 2011

Av bidrottning - 19 januari 2011 13:04

Idag skiner solen här, från en klarblå himmel, det är inte annat än att jag känner av lite vårkänslor  Även fast minusgraderna hade kommit tillbaka imorse, men termometern visade -3 så det är överkomligt!

Det mesta utav snön har smält på taken, lite kvar på stallet bara, det är så skönt för jag blir så nojjig när det är drivor på taken..å så ska Johan upp där o skotta..nej gillar inte.


Annars då?

Trött, tröttare tröttast!!

Jag förstår inte! Orkar tamesjutton ingenting, o gör jag nåt så kommer det där dova illamåendet. Tror jag har endel fibro i kroppen nu med så det spär väl på antar jag.

Igår var jag in till psykologen och hon tyckte nog jag var skit trist! HAaha!

Jag hade sovit ungefär 3 timmar på natten innan så jag svarade mest JA och NEJ på hennes frågor..var så trött så jag var helt vimmelkantig!! Jag var ingen bra bilförare den dagen tror jag.

Nu ska jag träffa henne 1 gång/månad, känner inte att jag behöver mera. Imorgon börjar KBT-gruppen mot panikångest också, så jag kommer ha fullt upp med den.


Idag åker Felicia till sin pappa efter skolan, hon stannade här några extra dagar men det känns ju alltid lite extra trist då hon ska åka dit..tårarna rann när hon hade stängt bildörren imorse och jag åkte ifrån skolan..även fast jag vet att jag får träffa henne på söndag igen.

Å vi har haft såhär i snart 8 år! Jag kommer aldrig vänja mig vid detta.


Något som känns kul är att hon börjar se fram emot att bebisen ska komma nu :) Tidigare har hon varit lite anti, eftersom hon har fått 3 syskon hos sin pappa i rätt så rask takt så har hon tyckt det har varit skönt att vara ensam här, men nu börjar det ändras. Hon ville vara med sen o fixa med bebiskläderna o så:)


Imorgon kommer min snälla mamma hit. Hon vet hur dåligt jag mår över att inte kunna städa ordentligt..ja jag vet, jag är sjuk i huvudet som hänger upp mig på såna saker!! För det är ju inte så att Johan inte städar, det gör han!! Men det där grundliga, som att skura riktigt..ja ni vet, kvinnor är ju annorlunda där ;)
Då ringde hon iaf i förra veckan och frågade om jag ville att hon skulle ta semester torsd-fred för att komma hit och göra lite såna grejjer..jag sa såklart nej! Ta semester för min skull, för en sån sak..men hon stod på sig..så javisst!

Hon har väl sett på mig hur trött jag är med..så då får jag lite sällskap här hemma i slutet av veckan:)

Nej, annars har jag inte så mkt att berätta..5 dagar kvar tills vi får se vår lilla pluttfia igen! Ska på UL på måndag :) Spännande! Jag såg en tjejs ul-bilder, som hade varit in i samma vecka o vilken skillnad på bilder! Det VAR ju en bebis där inne!! :D ska bli intressant att se hur stor hon är.


Nu ska jag äta lite fil o flingor(standard för mig) o sen förbereda middagen för ikväll, Ost & Skinkpaj blir det. Å istället för att stå i eftermiddag då jag är dödstrött o mår illa så kan jag ju göra den nu :) smarting jag är va? ;)


Fy vilket svammel!! Skrev jag nåt vettigt??



  

Av bidrottning - 17 januari 2011 08:52

Godmorgon, måndag igen då!
Här visade temrometern i bilen imorse +5 grader, underbart enligt mig! Gör inget att lite snö smälter, helst det på taket. Men allt är nästan borta nu :)

Det värsta är att det blir sån isgata! Skridskorna PÅ innan man går ut!
Vi har en rätt lång uppfart, det gällde att hålla tungan rätt i mun, bilen halkade hit o dit o ville ju INTE hamna i en snödriva. Men det gick bra ! :)

 

Inatt var ingen bra natt..först var det stört omöjligt att somna..sen hittade jag ingen ställning som passade..efter ett tag började ryggen o magen mola..ja förvärkar har jag hört att det är. Riktigt drygt, efter nån timme gick jag upp o tog ett par alvedon, då somnade jag rätt så snabbt! Men dock lite väl sent, klockan var väl runt 02, å så ringde klockan 06.30


Felicia valde att stanna här några dagar till så det var bara att gå upp och köra henne till skolan.

Men sen ska jag inte göra mycket idag vilket är skönt!
Ett MÅSTE är att fixa mer halsbrännetabletter för det är sluut! Så nu får jag gå på samarin tills jag har ork att åka...


Nu sparkar bebis på bra i magen, men det märks att det har blivit trängre, för det är mer buffar nu och jag känner inte av henne lika ofta.

Ska bli så intressant med UL på måndag igen, se hur stor hon är :) Nog tror jag hon ligger lite över normalvärdet allt.


För övrigt så har jag blivit kär i den här sänghimmeln, vill bara HA!
Visst skulle den vara fin över spjälsängen? :)

  


På återseende!


Av bidrottning - 17 januari 2011 07:28

Jag hörde den här underbara låten på nyhetsmorgon just..vilken text !

Tårarna strömmade på en gång, såhär på morgonkvisten ;)

Vilka starka ord..känslor..och Felicia, jag kommer alltid finnas för dig   Jag blir alldeles orolig i hjärteroten när jag tänker på vad mkt jobbigt som väntar min dotter framöver, med allt vad tonåren innebär. Men det som glädjer mig är att det kommer vara mkt glädje o kärlek också :)

Min innersta önskan och det är även något jag säger till henne ofta..att hon alltid ska våga komma o berätta för mig hur hon känner o tycker..oavsett vad det handlar om.


Lyssna på texten!

Av bidrottning - 16 januari 2011 15:51

Din personlighetstyp:

Kraftfulla, originella och känsliga. Slutför vad de påbörjat. Extremt god människokännedom. Lyhörda för andras känslor. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Respekterade för sin starka vilja att göra rätt. Oftare individualister än ledare eller underordnade andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Personalvetare, juristassistenter, lärare, läkare, tandläkare, kiropraktorer, psykologer, skribenter, musiker, artister, fotografer, förskole- och dagispersonal, studievägledare, bibliotekarier, marknadsförare, forskare, socialarbetare.


Testet hittar du här

Jag tycker det passar bra in på mig och de karriärer som skulle intressera mig har jag gjort i fet stil.

Av bidrottning - 15 januari 2011 19:16

Hej på er ! Då är snart lördagen till ända.

I morse vaknade jag med en ovanlig känsla, som jag inte känt..på jag vet när??!
Jag kände mig pigg o full med energi! Härligt ! Var nästan så jag blev gråtfärdig..asså man vill ju inte klaga hela tiden..men tror fibron gör sitt till just nu..är sådär läskigt slut i kroppen hela tiden. Vill så mkt men orkar ingenting!!

Å då menar jag ingenting..det finns folk som säger att de är trötta o orkeslösa..men ändå tvättar, städar, åker hit o dit, har folk hemma på middagar, tar långa promenader...ja det finns inte på min karta! Lat, slö kanske ni tänker..jag är den sista människan som är det egentligen..men så är det vi som oftast drabbas av fibro med, som aldrig sagt nej, som gjort ändå.

Ja ja slut svamlat om det nu, men därav glädjen att jag kände mig lite energifylld imorse :)


Det var meningen att Felicias morbror Simon skulle ha kommit hit idag, spelat wii och ätit tacos med oss, o sen sovit kvar. Han är Felicias stora idol så hon hade sett fram emot det heeela veckan lång! Men så ringde telefonen kl 9 imorse, från en krasslig Simon, som hade spytt hela natten :( Stackarn! Ja då vill vi inte ha hit han heller!!


Så Felicia ringde en kompis istället som kom hit o lekte.

Å jag visste ju inte riktigt vad jag skulle göra med min energi;) men efter ett tag kom jag på Kärleksmums! Så så fick det bli..med lite hjälp utav karln, fick ju så satans ont i ryggen efter ett tag.

  
Hemskt goda blev det iaf, med en dubbelsats utav den där glasyren ovanpå :P

Men som allt annat just nu så kom ju halsbrännan som ett brev på posten :(

Ni ska bara veta hur less jag är på den nu!! Med Felicia hade jag inte alls såhär pass, då var det mer att det kunde bränna lite vid sänggående så jag fick palla upp med kuddar..jag är så evinnerligt glad att detta kommer gå över när graviditeten är över, tänk de som har såhär jämt! Det tar ju udden utav glädjen i livet..men som sagt, bra diet för tjock blir man då inte !

Johan gjorde tacos nu på kvällen, en massa goda tillbehör..men vad fick jag göra?

Jo byta ut den flata tallriken mot en djup o ta min yoghurt..:( det gick bara inte att äta utav det..brännan går upp i hela halsen, upp i käken värker det, sen vidare ut i bröstet o bak i ryggen.. Å sen kommer illamåendet på det.


Så en roligare middag hade jag ju kunnat ätit..blev deppad o sket i att sitta vid matbordet över huvud taget..barnsligt kanske? Men jag blir så less.


Nu är det handboll som går på teven här hemma och det ser ljust ut för Sverige hittills iaf.

Hoppas ni får en mysig lördagskväll!

  


Av bidrottning - 15 januari 2011 13:19

Barnet
De sparkar du känt tidigare är nu mer som knuffar eftersom barnet börjar bli för stort för att röra sig fritt i fostervätskan. Barnets lungor förbereder sig inför den riktiga andningen. Kroppens viktiga organ och nervsystem fininställs. Underhudsfettet som det varit magert med tidigare har nu vuxit till och barnet ökar snabbt i vikt. Nu utvecklar barnet förmågan att svettas.
Vikt: 2 kg.

Mamma
Magen tar mycket plats och dina lungor, urinblåsa och magsäck har det trångt därinne. Det är inte ovanligt att man drabbas av trög mage eller förstoppning under senare delen av graviditeten. Orsakerna kan vara flera, bland annat hormonet progesteron som hämmar tarmrörelserna, att man inte kan röra sig lika mycket som vanligt eller att livmodern trycker på tarmarna En annan bidragande orsak till trög mage är järntabletter som många tar under sin graviditet. Drick mycket, ät fibrer och rör på dig så mycket du orkar. Kroppen börjar förbereda sig för förlossning och du kan känna lättare förvärkar som mensvärk ungefär. Det kan också läcka mjölk ur brösten. Har du anmält dig till en förlossningskurs?

Pappa/partner

Trygghet blir viktigare när man väntar barn och det är vanligt att man ser över sin ekonomi och försäkringar. Hur är det med hem- och livförsäkring? Ska barnet försäkras? Allt detta bestämmer ni själva. Prata redan nu om hur ni ska göra med föräldraledighet och uttag av föräldrapenning. Några vill ta ut ungefär lika. I andra familjer tar en part större delen. Motiven varierar. Ni kan ta ut föräldrapenning redan 60 dagar innan förlossningen, men tänk på att om ni tar ut dagar innan födseln så har ni färre dagar att ta ut efter. Hör med försäkringskassan om vilka regler som gäller.

Av bidrottning - 14 januari 2011 14:06

Å såhär ser vi ut nu!

  

Av bidrottning - 13 januari 2011 08:42

Är det jag de?

Jag låg och småskrattade åt mig själv och mina måsten numera då jag ska sova.

För att inte få ont i mage,rygg,höften..ja you name it..så har vi fått lov att lägga madrassen till extrasängen ovanpå den vanliga, för att jag ska ligga mjukare. Mmm mycket skönare!

Ovanpå madrassen har jag värmefilten, som jag ställer på 6an varje kväll, då värmer den gott i 3 timmar innan den slår av o sen håller den värmen kanon! Riktigt skönt för ryggen.

På ländryggen lägger jag en varm vetekudde varje kväll, som också värmer gott och tar bort de dumma sammandragningarna.

Å sen som grädden på moset är det ju kudden mellan benen som ska dit!

sovtajm!

  

Ovido - Quiz & Flashcards