Miss bidrottning

Alla inlägg under september 2010

Av bidrottning - 3 september 2010 08:19

Så var det sags för ultraljud idag igen, 2 veckor sen sist.
Tidigare gånger har jag varit helt säker på att vi inte ska få se nån bebis, men denna gången känner jag inte så :) Hoppas på att min känsla stämmer.
Kanske vi kan få se ett simhopp idag med? :)

 

Annars så regnar regnar o regnar det här idag ! Just östkusten skulle få regnskurar..ja jag tackar ja ! *Morr*
Fast desto mysigare att ligga inne o kolla på film i och för sig :)

Vaknade annars klockan 07 idag, av att telefonen ringde..Usch gillar inte att vakna utav den! Då slår mina katastroftankar igång !!
Men så var det en kompis till Felicia som ringde då. Å nej, Felicia är inte här !

Jag ringde förövrigt till henne igår, hon hade inte blivit värre med förkylningen iaf, det var skönt ! Jag berättade att vi skulle på UL idag..då säger hon som vanligt "Då måste du ringa mig sen mamma, och berätta!!"
Gullungen !

 

Ha nu en fin dag alla !

Av bidrottning - 2 september 2010 11:16



tjejlistan

1. Har du ett par rosa string? - nej
2. Vem var den senaste du pussade? - Felicia
3. Trivs du med det? - såklart !
4. Hur många killars telefonnummer har du inlagt i din mobil? - 5-6 stycken ...
5. Gillar du nån nu? - ja
6. Vad gjorde du inatt? - sov
7. Och i förrgår natt? - sov
8. Vad gör du innan du ska sova? - Läser ofta en stund 
9. Kan du prata med din mamma om allt? ja, absolut !
10. Hade du berättat för dina föräldrar om du blivit gravid? - ja
11. Har du varit gravid? - Japp, nu tex :)
12. Hade du blivit glad om din pojkvän friat till dig? - Han har redan friat...
13. Choklad eller glass? Är så olika beroende på vad jag är sugen på, men glass tror jag.
14. Push-up eller T-shirtbh? - t-shirtbh
15. String eller hipsters? - hipsters
16. klackskor eller sneakers? - sneakers
17. Kjol/klänning eller jeans? - Kjol/Klänning :)
Tio fakta
1. Hemstad/ort - Hallstavik
2. Hårfärg? -  Svart/brunt
3. Längd - 177
4. Frisyr - längre page
5. Ögonfärg - bruna
6. Skostorlek - 41
7. Humör - Just nu, väldigt upp & ner ! 
9. Civilstatus - förlovad
10. Vänster eller högerhänt - höger
Tio saker om ditt liv
1. Har du nånsin varit kär? - ja, precis just nu !
2. Tror du på kärlek? - Ja de klart ! 
3. Har du gjort något inom kärleken som du verkligen ångrar? - Jo faktiskt...
4. Har du någonsin fått ditt hjärta krossat? - Ja. Det har väl alla?
5. Har du någon gång krossat någon annans hjärta? - Jo...
6. Har du nånsin blivit kär i din bästa vän? - nej
7. Har du nånsin älskat någon utan att tala om de för honom? -Älskat o älskat..jo men ja det får jag väl säga att jag gjort.
8. Är du rädd för att starta ett förhållande med någon? - Men jag är ju i ett förhållande o inte alls orolig över det !
9. Har du nånsin haft en hemlig beundrare? - hemlig beundrare? Det vet man väl inte om i så fall?
10. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? - japp !
Tio saker
1. Kärlek eller pengar? - kärlek
2. cider eller öl? - cider
3. Dag eller natt? - Dag
4. One night stand eller förhållande? - förhållande!!
5. Tv eller internet? - Tv...tror jag...





6. Pepsi eller cola? - cola !
7. Vild fest eller romantisk hemmakväll ? - hemma kväll. Plätt lätt !
8. Färgfoto eller svartvita? - färg
9. Telefonkontakt eller face to face? - face to face då..
10. Bilddagboken eller myspace? - vaa ?! ska vara facebook ju :D hihi
Tio Har du nånsin
1. Har du nånsin blivet upptäckt när du smitit ut? -ehh?
2. Har du nånsin viljat ta livet av dig? - nej.Men väldigt väldigt LESS på livet.
3. Har du nånsin gjort något du ångrar? - ja.. har inte alla de ?
4. Har du hoppat bungy jump? -Nej.
5. Har du nånsin varit med i en olycka? - Ja, men ingen stor sådan
6. Har du nånsin ätit en hel tårta? - Haha, neej.
7. Har du nånsin önskat att någon ska göra sig riktigt illa? - Usch nej !
8. Har du nånsin gått på bio ensam? - aldrig !
9. Har du nånsin gillat någon utan att de vart ömsesidigt? - JO det tror jag...
10. Har du nånsin tyckt att världen suger? - ja verkligen.
Tio Känslor
1. Saknar du någon just nu? - jaa..Felicia <3
2. Är du glad? - jo då...
3. Är du fundersam? - Njaee
4. Är du uttråkad? - Haha ... OM !!!!
5. Är du tysk? - Nej
7. Är du italienare? - Nej
8. Är du fransk? - men ! Fråga om jag är svensk istället.. !
9. Är dina föräldrar fortfarande gifta? - Nej
10. Gillar du någon just nu? - Klart !
Om dig
1. Hur mycket är klockan just nu? - 11.26
2. Namn? - LInda
3. Vart bor du? - Hallstavik
4. Hur många barn vill du ha? - 2 st, räcker bra :)
5. Vill du gifta dig? - ja de vill jag.
6. Rullar du spaghettin eller skär du den? - Rullar
7. Har du ätit sushi? - Jo, å gillar det INTE!
8. Favoritglass? - Finns många..Ben o Jerry kanske...
9. Hur många olika sorters flingor har du i köksskåpet? - 2-3 stycken kanske..
10. Humör? - Lite småless...men ändå glad.

Fyra Grejjor
1. Har du någonsin blivit jagad av polisen? - Jo...:/ Ung o vild..å DUM !
2. Har du en hund? - Japp, 2 st.
3. Sover du helst själv eller med någon? - Mysigt att sova bredvid någon men kan inte sova inflätade i någon annan, vill sova själv o ha space :)
4. Tror du på spöken? - Ja
Skulle
1. Skulle du vilja vara längre? - Nej, jag är nöjd med min längd.







 2. Skulle du vilja väga mer? - verkligen inte !!
3. Skulle du vilja dricka dig full nu? - Nej ! Usch !

Kan
1. Kan du röra på öronen? -Nej..är inte som bror där som kan vifta på dom som värsta Dumbo ;) 
2. Kan du slicka dig på näsan? - Nä...
3. Kan du kolla i kors med ögonen? - Jopp! Dutti jag ;)
4. Kan dina föräldrar lita på dig? - Absolut ! Nu för tiden så !
5. Kan du låta bli att prata på 4 timmar? - Det skulle jag klara av...
6. Kan du va på en fest utan att dricka? - Ja de kan jag.
7. Kan dina vänner lita på dig? - ABSOLUT !!
8. Kan du tänka att pierca dig i naveln? - nej jag är inte 14 år längre :P
9. Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar?-Beror på vilken affär det är:)

Har
1. Har du någonsin ljugit för dina föräldrar? - Ja
2. Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig? - Ja
3. Har du syskon? - yes. 3 stycken
4. Har du ljugit på någon fråga ? - Neeej
5. Har dina föräldrar ljugit för dig? - Hur ska jag kunna veta de ?
6. Har du varit full den här månaden? - Nej, när var jag det??
7. Har du redan tröttnat på dom här frågorna? - ja lite då.
8. Har du borstat tänderna den senaste timmen? - Nej..
9. Har du pussat någon som är fyra år äldre? - Haha, ja !!
10. Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre? - Ja

Vem
1. Vem älskar du? - Johan & Felicia.
2. Vem kan berätta allt för dig? - Dom vet vilka dom är.
3. Vem vill du bli full med? - Vill inte bli full...

Av bidrottning - 1 september 2010 19:50

Idag kom de hem ifrån Åland, mamma skjutsade Felicia direkt till hennes pappa då det är hans vecka.

Nyss fick jag ett samtal ifrån henne, hon hade haft det super skoj! Men saknat mig. Det är väldigt mkt sakna mamma just nu.
Sen gör det ju inte saken bättre heller att hon börjar bli förkyld..å i mitt mammahjärta så känner jag att jag skulle vilja ha henne här på sturt! Få ta hand om henne själv.
Så säger hon "Mamma jag saknar dig så det gör ont i hela kroppen "
Usch ! Vad det värker Ännu mer i mammahjärtat då !!!!
Hur ska jag stå ut med detta nu då??


Jag sa till henne att längtar hon väldigt mycket så får hon ju säga till sin pappa att hon vill komma hit tidigare. Så pass gammal är hon tycker jag.

Å så skönt det ska bli att få ett barn som slipper fara o flänga fram o tillbaka !! En pappa som jag kommer leva tillsammans med där vi kommer ta gemensamma beslut mm. Det ska nästan bli det bästa med allt !
  

Av bidrottning - 1 september 2010 13:55

Barnmorskan var riktigt bra, helt ok !
Det känns så skönt..
Alla prover var också bra, som blodtryck, blodvärde, urinprov mm.
Det kändes så skönt !! Sen tog jag ju lite andra prover som jag inte fick svar på idag, som HIV tex..haha men det borde jag ju inte behöva oroa mig för.
Får svar på det i november iaf, när jag fick min nya tid hos BM.

Sen kommer en lapp hem i brevlådan om rutinultraljud, som görs runt v 18..

Min vikt nämnde hon knappt, var nog mer jag som tjatade om den.
Hon tyckte det var viktigare att vila pga blödningarna än att jag rör på mig.

Å apropå blödningarna så är ju de värre nu igen då jag varit ute o åkt också var det en liten trappa upp till MVC som jag fick lov att gå i.
Har haft rejäla sammandragningar så nu är det vila resten utav dagen.


Tack för alla peppande ord om min oro över detta igår.
Det värmer och jag är så glad över Er, mina nya nätvänner   

Ovido - Quiz & Flashcards