Miss bidrottning

Alla inlägg under september 2010

Av bidrottning - 22 september 2010 08:04

Idag ska Felicia & hennes klass träffas vid badhuset, de ska öva på att dyka.

Då skulle de även ha med sig cin cykel för när de ska tillbaka till skolan så ska de cykla tillsammans.
Idag är också första dagen för Johan att jobba, det har blivit uppskjutet lite.
För mig är det ju omöjligt att lyfta på en cykel på cykelställetoch sedan lyfta av den vid badhuset..så det blev lite klurigt hur vi skulle göra.
Men sen kom vi på att Johan fick köra cykln till badhuset tidigt tidigt imorse och sen hämta den från skolan ikväll.
Så i förrgår skrev jag en status på fb som handlade om hur krångligt det kan vara att få en cykel till skolan..typ.
Så igår på dan ringde telefonen..jag såg att det var från skolan och jag med mitt katastroftänkande såg ju Felicia påväg med ambulans redan innan jag svarade herregud.
Å det var mkt riktigt Carina, hennes fröken..mitt hjärta höll på att slå ur kroppen på mig ! Men så säger hon..Ja jag tänkte bara ringa & gratta:) då tänkte hon ju på grodan:)
Å så hade hon sett min status & erbjöd sig att hämta Felicia här idag(inte sån stor omväg men lite)med cykeln och sen cyklar hon & Felicia till badhuset.
Jag tycker det är fantastiskt av henne !! Inte hade hon behövt ringa mig och erbjuda det? Jag tycker det är väldigt fint gjort och hon är verkligen toppen !

Det var samma i em, då skulle hon hjälpa mig att lyfta på cykeln på bilen, men sen bestämde Felicia med en kompis igårkväll att de ska cykla direkt till ungdomsgår'n..fast hämtning kl 16 denna gången !! ;)

Å då hämtar Johan henne, så dagen löste sig fint ! :)


Vad tycker ni, är det inte fint gjort utav henne?

  

Av bidrottning - 20 september 2010 19:29

Jag vete sjutton om Felicia ska få gå på ungdomsgården i veckorna..de har öppet månd, onsd o fred..ja o så söndag.
Men tror hon får nöja sig med fred o sönd ett tag framöver.
Idag cyklade hon dit direkt efter skolan(14.10) med en kompis och så åkte Johan och hämtade henne vid 17.30
Men gud vilken trött o tjurig unge som kom hem..och då hade hon läxa att göra. Det är ju rätt så mkt läxor nu ändå i 4an, som såklart ska gå först !

Så hann hon inte vara hemma länge förrän kompisen ringde och frågade om de skulle leka imorrn, men si det fick hon inte för mamsen..inte med det här humöret ! Hon behöver vila o ta det lugnt imorgon.

Jag tycker personligen att det blir sent för henne att komma hem 17.30..sen hinna med läxa och äta middag och sen vill jag gärna att hon ska hinna med att varva ner också innan sängen kl 20.
Är jag fjantig?

Sen fick hon lov att duscha idag..jag visste att det inte fanns någon badhandduk där inne men tänkte att hon får väl ropa när hon är klar.
Men ut kommer ungen med en handduk virad runt sig..med handduken som legat på golvet som vi burkar ha då vi duschat eftersom det blir lite blött där då.
Ja vad säger man??

Ja hon går iaf och tar av sig handduken och tar en ren, sätter på sig nattkläder och kommer hit till soffan där jag ligger med en filt över mig..å drar av mig filten och tänker använda den själv! Filten som jag hade just då.
Så ja, hon tog ju en annan...

Lite matt blir jag ibland;)
  

Av bidrottning - 20 september 2010 10:14

Nu är du 14 veckor gången (eller gravid i 15:e veckan, om du föredrar att räkna så). Nu börjar din bebis få hår. Vilken färg det kommer att bli får du däremot vänta med att se. Visserligen har du ju genetiska ledtrådar från din och din partners familj, men det kan ändå bli en överraskning vid födseln. Din bebis har fint hår över hela kroppen som kallas lanugo, men det brukar försvinna mot slutet av graviditeten. Ditt eget hår är kanske också tjockare och blankare än vanligt (en av de trevligare biverkningarna) — så njut av ditt fina hår medan det varar!

Nu är bebisen ungefär 8 centimeter lång och väger cirka 40 gram. Nu växer kroppen fortare än huvudet. Denna vecka kommer den papperstunna huden att täckas med den duniga kroppsbehåring som kallas lanugo och vanligtvis försvinner innan bebisen föds. Ögonbryn börjar växa och huvudet kan vara täckt med dunigt hår, men det är svårt att förutse hur ditt barns hår kommer att se ut efter förlossningen.

Impulser från hjärnar gör att fostret tränar sina ansiktsuttryck. Från och med den här tiden kan fostret gripa, kisa, rynka på ögonbrynen och grimasera. Det kanske till och med kan suga på tummen. Njurarna utsöndrar urin, som fostret kissar ut i fostervattnet. Detta fortsätter under hela graviditeten.


Av bidrottning - 19 september 2010 22:55

Ja jag kan inte i ord beskriva hur besviken jag är.
SVENSKA FOLKET har röstat in SD i riksdagen!! Det är ju tamefan inte klokt och jag skäms för att vara svensk.
Ska bli väldigt intressant att se hur Alliansen ska lösa det där, för de skulle ju inte samarbeta har de sagt..kommer de hålla det löftet?

Det kommer bli 4 tuffa år, tuffa och kalla år. Trodde inte svenskar var såna egoister !!

Nej jag tror fan jag emigrerar med bror min..börjar kännas mer o mer som en bra ide ! Å då främst för svenskarnas ställningstagande till SD..en bunt omogna jävlar !!

Ursäkta mitt språk, men tänker inte vakta tungan nu.


Hej !

Av bidrottning - 19 september 2010 17:25

Wehoo ! Efter duschen nu så satte jag på mig en utav Johans största t-shirtar, mysigt att gå i såhär på kvällen. Den har alltid suttit löst på mig, men nu när jag satte på mig den så smet den runt magen :) en riktig liten kula visade sig där..  Måste ha växt/ändrat sig rejält sista dagarna bara..skönt !
Nu ser man inte Bara fet ut utan lite smågravid också :P


Av bidrottning - 19 september 2010 09:30

Idag är det äntligen dags att rösta, tycker det ska bli skönt.
Det finns ju inget annat att se på tv nu än valet, o visst, jag är väl inte min fars dotter för intet..så nog är jag intresserad alltid..dock inte som han då !!
Men så när jag sitter o tittar på debatter på tv så blir jag så Irriterad av vad vissa politiker kläcker ur sig..så får jag ont i magen för jag blir så irriterad..haha..så JA det ska bli skönt att det snart är över.. Bara det slutar med rätt beslut så.
Min bror ska emigrera till Canada om borgarna får styra i 4 år till..haha tyckte jag.

Men det var fan inget skämt fick jag höra, hela hans familj hade pratat om det på ett allvarligt sätt. Oj då ! Men han är RIKTIGT RIKTIGT röd !!! Å VÄLDIGT VÄLDIGT impulsiv, så får han tänka över det så blir det nog bra ;)


Jag vaknade med magknip idag, inte skönt. Måste ta upp det med läkaren den 27e, har haft mkt ont i magen till o från.
Igår var vi ju ut till Singö, det var trevligt men jag blev så trött !! Inte van att umgås o va trevlig ;) Å så fick jag en liten blödning, så det bevisade ju bara att jag ska ta det lugnt. *suck*


Nej nu ska jag stänga igen här och bege mig till Edebogården här intill och lägga min röst ! Det känns SÅ skönt att göra sin röst hörd, känner mig lika nyttig o duktig som när jag betalar räkningar haha.
Att just rösta på valdagen tycker jag är speciellt också...så ikväll blir det nervöst här hemma..valvaka.

Icke att förglömma Ensam mamma söker heller !


Å vet ni vad, ikväll kommer mitt    hem också :)
Veckan har gått kusligt fort, men ingen är gladare än jag ! :)


Se så, gå och gör DIN röst hörd nu !! (om du inte redan gjort det)

  

Av bidrottning - 18 september 2010 11:35

Wehoo jag ska få ta mig utanför dessa 4 väggar idag !!

Har inte blödigt på hela veckan så tänkte göra ett test att åka ut dit idag..sen blir det inte många knop där ute..men jag får träffa de mina(mamma, viktor & lilla Evelina) så det kommer bli toppen !
Jag kopplar av så bra där ute också, helt otroligt , vet inte om jag har ett annat ställe som ger mig sån avkoppling som Singö gör <3

Det tråkiga är att jag är SÅ trött idag !! Var stört omöjligt att sova inatt..tog väl halva natten(kändes det som) att somna, låg o vred o vände mig..efter det så vaknade jag o somnade hela natten och hade den där jäkla rastlösheten i kroppen, eller det pirrade i hela benen..har börjat fundera lite på restless legs..jag vet inte..
Jävligt drygt är det iaf !! Ska försöka att inte sova idag på dan för oftast blir det värre då..hur nu det ska gå till att inte få sova en lur på hela dagen?


Nu är det iaf dags för mig att klä på mig så att vi kan bege oss snart.
Ha en mysig lördag alla som kikar in här !

Av bidrottning - 17 september 2010 16:40

Ska åka ut till mamma imorrn, bli bjuden på middag och träffa bror Viktor o hans dotter Evelina på 2,5 år:)
Det ser jag fram emot massor !! Jag behöver inte så mkt nu för att bli förväntansfull till..hehe

Idag fick jag ett recept på mailen, på havrekakor som lät så goda tyckte jag. Funderar på att blinka lite extra åt Johan imorrn förmiddag, så kanske han kan göra innan vi åker, så kan vi fika på där.
Här kommer receptet:
ca 20 st


Ingredienser:
150 g smör                                               
1½ dl strösocker
3½ dl havregryn
1 dl mjöl

1 tsk vaniljsocker
½ tsk kardemumma


Garnering:
ca 75 g av valfri blockchoklad


Gör så här:
Smält smöret & låt svalna en aning
Blanda ihop de torra ingredienserna och blanda ner smöret
Låt stå & svälla några minuter


Klä en ugnsform med bakpapper, ca 25-30 cm
Bred ut smeten i formen


Grädda i 200 grader i ca 10-15 minuter. Håll koll. Kakan ska ha en ljusbrun o fin färg.

Skär försiktigt den varma kakan i rutor & låt svalna.
Smält ca 75 g blockchoklad och pensla på halva framsidan


Ställ in i kylen så choklade stelnar.



Ovido - Quiz & Flashcards