Miss bidrottning

Alla inlägg under maj 2010

Av bidrottning - 5 maj 2010 18:23

....blev det här idag !

Potatismoussaka á la viktväktarna 7 pp/port

Portioner: 6
Förberedelse: 15 min
Tillagning: 45 min
ProPoints/portion: 7

Ingredienser:
10-12 potatisar
1 dl köttbuljong (gjord på tärning och vatten)
360 g köttfärs
2 gula lökar
2 burkar krossade tomater
2 vitlöksklyftor
2 burkar Arlakökets lättcreme fraiche m paprika & chili
4 msk fond
2 tsk basilika
salt
svartpeppar

Beskrivning:
Sätt ugnen på 225 grader.
Skala och skiva potatisen och lägg dem i en ugnssäker form och slå över den utblandade buljongen.
Sätt in potatisen i ugnen i ca 30 minuter.
Hacka under tiden löken, bryn den i en stekpanna tillsammans med färsen.
Häll påkrossade tomater, pressat vitlök, fraiche och fond.
Krydda efter smak.
Lägg köttblandningen över potatisen och grädda ytterligare 15 minuter.
Servera rätten tillsammans med en go, krispig sallad.

Receptet hämtade jag här: http://viktinfo.wordpress.com/

Jag har aldrig varit nåt direkt fan av moussaka, men den här lät så god så jag kunde ju inte motstå att testa den. Å den var verkligen super god !!

Mycket mat blir det också för få pp.



Av bidrottning - 5 maj 2010 10:45

God förmiddag på er !
Ännu en dag med den härliga gula på himlen  

Jag tänkte strax göra mig lite lunch och inta den utomhus med en nyinköpt Hänt Extra, kan inte bli så mycket bättre va?

Imorse fick jag en hjärnblödning eller nåt ! Fick iaf för mig att ta BÄGGE hundarna med på promenad..jo men tjeena Linda ! Smart drag !
Kopplena trasslade in sig i varann, när jag skulle ta upp skiten så skulle den ena gå iväg och de ville aldrig gå på samma sida samtidigt.
Hua vad jag svor &%¤#"%&&%&%&
Så nu hoppas jag att jag vinner budgivningen på Tradera för det här dubbelkopplet VILL jag ha !!
  
Hoppas ni får en riktigt fin dag !
Jag kommer in senare igen och lägger upp ett recept som jag ska testa idag   

Av bidrottning - 4 maj 2010 17:22

Idag har jag varit riktigt slut, hela jag.

Somnade o sov 3 timmar i soffan !! Vaknade av att en bil körde upp på infarten till oss..jag tror alla passar på att komma när jag ligger o trynar i soffan :P tur man har hundar som skäller så man hinner vakna till lite iaf :)

Det var en tjej som kom med blomsterbud till Johan :) från proffice som rekryterade honom till det nya jobbet. Det var gulligt av dom tycker jag, verkligen en fin gest.
Å riktigt fin var buketten, blommorna går i gult o orange, så nu står de bredvid den andra buketten han fick från Sandvik..å doftar lika gott !

Det är inte klokt vad glad man blir av blommor, blommor som inte ens är till en själv, haha

 

Jag skrev på viktväktarforumet idag om det där med vågen å då var det en tjej som skrev att det varit samma för henne å hon tipsade om golvet i badrummet :P

Hon, som jag har klinkerplattor i badrummet och att det kan bli ojämnt för vågen. Så numera ställer hon vågen på exakt samma kakelplattor varje gång..så nu har jag sett ut mina :D
Så får vi se..för på 12 timmar kan jag inte ha gått ner 1 kilo !!
Synd bara att det inte visade sig igår, när jag skulle skriva in resultatet i mitt diagram på vv-sidan. Stora problem jag har va !??


Annars så börjar jag längta endel till ett jobb nu,söker de som intresserar mig o som jag tror mig klara av med min fibromyalgikropp..det är inte så många ska ni veta.

Handläggaren jag har på arbetsförmedlingen är K A S S, han kan nog inte bry sig mindre än vad han gör. Pojkspoling på runt 20 bast !
Vad vet dom liksom??

Nä nu ska jag fixa det sista med middagen, blir ugnsstekt kyckling, sallad o currysås idag. Ris till de som vill.
Johan tar med sig Felicia hem, hon följde med en kompis hem efter skolan.
Imorrn åker hon till sin pappa*suck*

Tjing Tjing !!




Av bidrottning - 4 maj 2010 09:02

Ställde mig på vågen imorse, Efter frukost för att kika lite..på kul bara  

Vad visar den jäkeln ! Jo att jag har gått ner 1 kilo, men inte igår inte, då passade det inte..
Ja jag blir då inte klok på'an  

 
Av bidrottning - 3 maj 2010 08:37

Måndag och som vanligt så var det vågens tidpunkt.

Fast jag blev då inte nöjd  +-0 visade den. Piss ! Motivationen sjönk på en gång också ville jag bara skita i allt ! Men så tänkte jag att, näee jag kan inteb förvänta mig att gå ner 1-2 kg varje vecka..å även om inte vågen visade mindre så visade måttbandet det. Men det är trist, en hel vecka tills nästa gång !!
Men den här veckan ska jag vara stenhård och inte unna mig nåt för veckobonusen tänkte jag..så får vi se vad det visar om en vecka.

Solen skiner än så länge, jag funderar på att lite senare gå ut och skrapa bort lite färg på ett gammalt skrivbord vi har tänkt att Felicia ska ha i sitt rum.
Johan visade mig igår hur värmepistolen fungerar och det var ju inga konstigheter...inte konstigt aaalls!!   

Johan har åkt till jobbet, första hela veckan här i Hallstavik*toppen*

Felicia och hennes kompis Ebba vaknade för ett tag sedan, nu sitter de upp i hennes rum och spelar DS.

Jag ska ta med mig kaffekoppen och hundarna ut på tomten tror jag bestämt.

        

Av bidrottning - 2 maj 2010 14:00

Hej på er !
Vad tycker ni? Är det verkligen roligt att läsa min blogg??

Jag tycker jag skriver samma o samma saker hela tiden, om vad jag gjort under dagen..å så lite vikt..vad jag ätit haha !!
I mina öron så låter det ju inte vidare roligt..
Fast iofs så tycker jag om att läsa om vad andra gör..så vem vet..nåt av det man gör kanske kan intressera er :)
Jag är iaf så glad för alla ni som läser min blogg och kommenterar.
Sen några av er som jag har fått en närmare relation till är jag såklart super glad över !  

Den här helgen har iaf bestått utav trädgårdsarbete och det är inte så lite heller.
Vi har gjort två land, med en jordfräs som vi hyrt.
Ett hallon och ett till potatis och grönsaker.
Tidigare hade vi hallon lite här o var, men vi ville ha dem samlade på ett ställe, så vi har grävt upp och planterat ner dem i landet.

Sen har vi eldat mera ris och löv, gått med röjsågen o fått ner lite Ännu mera ris att elda. Suck ! Det tar aldrig slut tror jag, inte nog med det vi tagit ner så låg det redan massor när vi flyttade hit, som vi också tagit reda på. Men det finns fortfarande massor kvar. Det finns en ridvolt på våran gård, där det varit en massa buskage tidigare, det är väl allt det som ligger i två stora högar !!

Vi har också planterat ner gurkfrön, om alla tar sig blir det en j*vla massa gurka !
Jag grävde också ner påskliljorna vi hade i krukor vid trappen i gräsmattan.

Så en hel del har vi fått gjort..!!
Men nu ömmar minsta lilla del på min kropp !! Det här ska ju inte jag syssla med egentligen, men hur lätt är det då!?? Ändå har jag gjort mindre än vad jag egentligen velade..men stenarna vi baxade bort skulle jag nog inte ha burit  

Annars så har Felicia en klasskompis här idag, Ebba. De leker himla bra ihop !! Är riktigt roligt att sitta o lyssna på dom när de inte vet om det..lite killsnack fick jag allt höra*fniss*

Inatt var första natten jag inte hörde några möss springa, ljuvligt ! Jag behövde verkligen sova.

Pappa var här igår en sväng och han är snickare/anläggare/betongare..ja you name it! Haha.. Men han ska iaf hjälpa oss att putsa grunden på huset, för den ser riktigt risig ut med en massa småhål. Han var säker på att de tog sig in där !

Så det ska absolut göras här i sommar så blir det förhoppningsvis lugnare på musfronten till hösten :)

Nu ska jag försöka masa mig in i duschen, luktar röööök och gammal svett !
Fina fisken..haha
Ska bli skönt med lite värme för min arma kropp, det bästa hade varit ett badkar nu .


Lev väl  



 
Av bidrottning - 1 maj 2010 15:34

  
Just för sekunden är Felicia med sin morfar i Stockholm och demonstrerar.
Det var hennes tur nu, vi alla andra barn har fått vara med tidigare, fast jag gillade det ! Lite festligt sådär..

Inte konstigt att man blir sosse när man är med på sitt första majtåg i barnvagn  
Hela den här dagen har vi ägnat åt trädgården, kom ju på nu efteråt att jag skulle ha knäppt före och efter kort, men det glömde jag som vanligt.
Vi har iaf plöjt upp ett land åt hallonen och flyttat dom, de stod utspridda över en större yta.
Sen har vi gjort ett annat land där vi ska ha potatis och grönsaker.
Jordgubbsland blev det inget där, till dem har vi bestämt att vi ska göra en upphöjd odlingsbädd.


Sen har vi även varit till Kröns, en handelsträdgård här i närheten där vi köpte rabarber, täckbark och sättpotatis.

Nu ska vi åka o handla lite räkor o annat gott till kvällen.


Ska ni se the Nannys diary ikväll 21.30? Det ska jag :)
  

Ovido - Quiz & Flashcards