Miss bidrottning

Alla inlägg under maj 2010

Av bidrottning - 11 maj 2010 11:30

Å såhär stod det i det !

Hej!

Du har gjort inlägg på vårt forum på www.viktvaktarna.se. Vi vill gärna ha med ditt inlägg i vårt veckomaterial (med reservation för platsbrist).


Jag behöver ditt godkännande för att publicera inlägget. Inlägget är redigerat och ev kortat för att passa i veckomaterialet . 

  

Mått på framgång

På min senaste vägning visade vågen -1,2 kilo, totalt -5,6 kilo på 4 veckor. Det känner jag mig nöjd med. 1,2 kilo kvar till första delmålet.
Resultaten visades även på måttbandet, många cm mindre på vissa ställen, som -5 cm på höfterna, och -3,5 cm på låret!
Bidrottningen



Så maila tillbaka till mig så jag vet om du godkänner att vi publicerar ditt inlägg. Vill du använda en annan signatur gå det bra, meddela mig detta i mailet i så fall. 


Tack på förhand!

Cecilia


Med vänlig hälsning/Best regards

Cecilia Nilsson


Marknadsassistent/Marketing Assistent

Sweden

ViktVäktarna

Haha vad kul !

Av bidrottning - 10 maj 2010 18:20

Den här blev jag bjuden på hos en kompis en gång..lite skeptisk var jag..för jag gillade inte alls den här rätten tidigare..men lite fin i kanten som man är så var det bara att tiga o äta, jag blev ju bjuden !:)
Efter det har den gått varm hemma hos mig, inte nog med att den är god så går den super snabbt att göra ! Jag har sällan något annat än sallad till och ett gott bröd..tex Grekiskt Lantbröd.

Här kommer det iaf!

8pp/port    Räknat på 4 portioner


400 g nötfärs, max 10%(för er som bryr er om sånt)
1 burk krossade tomater
1 dl vatten
1 påse chili con carne kryddmix
Vita bönor i tomatsås


Gör såhär:
1)Bryn köttfärsen i lite margarin eller olja
2)Häll i krossade tomaterna och kryddmixen. Häll även i 1 dl vatten
3) Låt det puttra i ca 5 minuter
4)Tillsätt sedan vita bönorna och puttra ytterligare i ett par minuter.


Så enkelt !

Såhär ser kryddmixen ut.
  

Av bidrottning - 10 maj 2010 08:50

Vill bara meddela att vågen visade som den skulle idag :D
-1,2 kg och en massa centimeter..som tex, -2 cm i midjan och -5 cm över höfterna.
*TJOLAHOPP*
  

Av bidrottning - 9 maj 2010 14:32

Här kommer iaf ett recept på vad vi åt till lunch idag.
Den rekomenderar jag starkt !

Makaronisoppa a la viktväktarna

För 4 personer.

4 portioner á 7 pp


Ingredienser

300 g nötfärs
1 tsk flytande margarin
2 dl pasta( fullkorn,penne,fjärilar,snäckor..)
1 gul lök
1 pressad vitlök
1 pkt(500g) krossade tomater
9 dl vatten
2 köttbuljongtärningar
1 örtbuljongtärning
2½ dl matlagningsgrädde (max 4%)
1 stor morot
Broccoli
Svartpeppar


Gör så här

Bryn färs och hackad gul lök i margarin i en stekpanna
Krydda med lite svartpeppar
Häll över i en större gryta

Häll i tomatkross, vatten, köttbuljongtärningar.
Pressa i vitlök, skiva moroten & lägg i.

Låt koka upp.

Häll i grädde, pasta och broccoli.
Koka i 5 minuter, smula ner örtbuljongtärningen.
Låt koka 2-3 minuter, tills pastan känns klar.

Av bidrottning - 8 maj 2010 18:37

Här kommer en bild på gör snygga Gynning igen och HELT i min stil på kläder..Bara att jag är för F E T att komma i såna ännu..eller det finns säkert såna här jeans att köpa för tjockisar som jag men hur snyggt sitter de då??

Nää fan va jag längtar tills jag kommer i ett par såna här !! Å när en tight skjorta kan sitta där snyggt på mig..ja ni kanske tror jag är galen..men jag SKA dit !! En kropp som Gynning lär jag aldrig få..men om jag så bara kommer 100 mil därifrån så blir jag nöjd :D
  

Av bidrottning - 7 maj 2010 08:59

Ja det är vad som står på dagens agenda !
Kl 13 ska jag vara inne i Norrtälje, roslagens huvudstad:)
Där ska jag träffa en syokonsulent på NKV=Norrtälje Kommunala Vuxenutbildning, jag tänkte höra vad de har för olika vuxenutbildningar till hösten. Senaste anm.dag är 15 maj så det är ju i sista stund.

Eftersom jag var enormt skoltrött de två sista åren på gymnasiet så blev det inte mkt skola för mig då, en massa annat som intresserade och studenten tog jag inte heller*tar mig i örat*
Men jag var ORDENTLIGT skoltrött, är inte förrän NU, sisådär 13 år efteråt som jag börjar få en längtan till skolbänken igen. Men det är nog mest för att jag inte har någon som helst utbildning.
Ja hur som, så ska det bli intressant att se vad de har. Jag vill ju helst bli tandsköterksa, det har jag velat bli sen liten liten..


På vägen hem tänkte jag stanna till på Willys och köpa dessa:
   Endast 7,5% fett, det är ju ljuvligt för en chipsoman som mig :D
Vilken skillnad mot de annars 35% eller vad det brukar vara .


Förövrigt ställde jag mig på vågen imorse, hoppas HOPPAS den håller i sig till måndag :D:D:D

Förresten har ni sett volvos självbromsade bil? hahaha..osis!

Trevlig helg önskar jag er!!

Av bidrottning - 6 maj 2010 10:22

  Jag hade precis varit inne o svarat på ditt inlägg Terese, så hittar jag den här texten på en annan blogg.
Det blev så klockrent !! Å denna är ägnad till oss alla, men främst till dig gumman  

  

Av bidrottning - 5 maj 2010 22:17

Något jag kommer göra till helgen:Skiva el. hyvla potatis tunt och lägg på en plåt. Krydda med salt/peppar/paprikapulver eller grillkrydda (eller annan, i vårat fall, pointsfri krydda) och rosta i ugnen. Behövs ingen olja och resultatet blir att det smakar lite som chips.

Hur bra är inte det liksom?! En potatis har vi ju alla oftast råd med, i points alltså ;)


Ett annat bra tips:
Gör bitar av ett äpple, vänd bitarna i kanel och kardemumma. Kör sedan in de i ugnen på 200 grader, i ca 20 min till bitarna blivit mjuka. Servera med minikeso.
Mums!


Tips är taget från: http://ner40kg.blogg.se/category/recept.html

Smaskig pastasås, 3 points/portion

1 dl milda mat extra 4% (1,5 p)
60 gram lätt skinkost 4 % (1 p)
2 skivor skinka (0,5 p)

Rör ner skinkosten i milda mat extra. Tillsätt salt och peppar efter smak.
Skär skinkan i mindre bitar, häll i bitarna i såsen och värm upp tillsammans.

Hm, hur lång tid tog det att göra? Max fem minuter. HUR enkelt som helst.
Först tänkte jag att två sådana minifettsaker skulle smaka ganska trist, men det blev krämigt, smakrikt och jättegott. Man får ju både grädde, skinka och ost i såsen så det blir ju som sådan där carbonarasås.

Receptet är för en person och det blir väldigt mycket. Vill man göra för fler personer dubblar man ju bara upp det.
Helt klart värt pointsen!
Ovido - Quiz & Flashcards