Miss bidrottning

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Inskrivning imorrn...

Av bidrottning - 31 augusti 2010 13:59

 

Ja som rubriken lyder så ska jag på inskrivning till BM imorrn.
Å vet ni? Jag har riktig rå ångest inför besöket :O
Med Felicia i magen såg jag enbart fram emot det, tyckte det var super spännande !! Men den här gången..nää:(
Å det är pga min övervikt..jag vet hur det kommer att låta från BM, å jag vet ju själv att det inte är bra och jag ville egentligen inte bli gravid när jag hade så här pass mycket övervikt..men så blidde det så ändå:) Tog sig ju liksom direkt denna gången !
Jag får ångest bara jag tänker på besöket, känner mig liten, ynklig och värdelös !
Att jag inte vet bättre !


BLÄ!!

 
 
Ingen bild

Helene

31 augusti 2010 15:09

Hej Linda!
Så ska du inte känna, men förstår om du gör det. Jag var överviktig när jag väntade Sandra men barnmorskorna jag hade (hade 2) sa aldrig nått om det. Är din barnmorska så dum så hon nämner det så säger du bara att det är nått du inte vill höras talas om. Nu e det som det är, de e lite överviktig...men du ÄR faktiskt gravid och har hittils haft en jobbig graviditet pga all blödning och änslan över missfall. Sen så har du ju faktiskt gått ner 8 kg eller vad det nu var så du har ju faktiskt försökt att göra nått åt det.
Hon har ingen rätt att få dig att må dåligt, detta ska ju vara en lustfull tid för dig, övervikten kan du ta sen. Så stå på dig...ta ingen skit från barnmorskan! Heja dig, kram Helene

 
Ellen

Ellen

31 augusti 2010 17:45

Håller med föregående talare Linda! Du ska inte ha dåligt samvete eller må dåligt pga det. Det ökar bara din oro och det är ju inte bra nu ju! Du är fin som du är och du är och kommer fortsätta vara en superfin mamma!! Massor av kramar.

http://ellisonscrap.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin

31 augusti 2010 17:51

Men du gumman! Inte ska du känna sådär!
Jag vet att det är lättare sagt än gjort men vet du vad? Jag är övertygad om att det helt enkelt var ödet som avgjorde att din lilla groda skulle bli till just nu. Jag kan förstå dig men du ska bara säga som du känner och tycker, såna där som altid ska veta bäst gör inte det alla ggr.

Jag äredsen för din skull då jag riktigt lider med dig, önskar så att vi bodde nära varandra, så jag hade kunnat stötta dig bättre...Men du vet vart jag finns om du vill ösa ur dig. Jag tänker pådig extra mycket imorgon då. Det går säkert bra ska du se.

Massa kramar

 
Terese

Terese

1 september 2010 09:15

Men älskade vän, du får inte ha dåligt samvete för din vikt. Men visst förstår jag dig, när man är överviktig och försöker gå ner i vikt tycker man inte det känns så kul att gå upp i vikt trots att man "bara" är gravid. Om din bm nu skulle säga någonting om din vikt så tycker jag absolut att du ska byta bm. Inte ska du gå runt och vara orolig för vikten nu när du är gravid. Bebisen behöver din näring nu och tar så mycket den behöver. Sedan om du kommer gå upp 5 kg eller 20 kg beror ju mycket på vad mycket bebisen behöver och hur mycket vatten du lägger på dig. Visst kan du göra en hel del själv för att inte gå upp de där onödiga kilona, tänka på vad du äter och äta nyttigt.

Jag hoppas besöket går bra och känns det inte bra efteråt så går det att göra något åt det!

Vill också passa på att tacka för din fina kommentar när jag kände mig nere häromdagen. Betyder så otroligt mycket att ha dig som vän här via nätet och som faktiskt förstår precis hur man känner det ibland!

Stora kramar till dig och lycka till idag!

http://teresedenrara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bidrottning - 27 oktober 2011 17:59

http://vimsmaja.blogg.se    

Av bidrottning - 25 oktober 2011 09:44


Snart flyttar jag! Håll utkik efter den nya adressen .     ...

Av bidrottning - 24 oktober 2011 08:32


Nu behöver jag verkligen hjälp här inne. De har breddat  headern och jag behöver göra en ny design! Men kan jag det? NEJ! I need some help!! Please! Vill göra om den helt på en gång.   Någon som är duktig på att designa bloggar?   ...

Av bidrottning - 21 oktober 2011 18:20

Johan Alander..det var inte så länge sedan som jag fick upp ögonen för honom. Han var med på Efter 10 med Malou..vilken historia han berättade. Ingen lätt uppväxt där inte...Han har skirivit en bok också, om sin uppväxt, den är ett måste för mig att ...

Av bidrottning - 18 oktober 2011 11:35

Jag vill bara tipsa om en grejGroupon! En sajt där man kan få upp till 70% rabatt på allt mellan himmel o jord..från husgeråd till upplevelser.Som häromdagen tex..då fick jag ett erbjudande om en klippning,färgning/slingning & hårspa(huvudmassage mm)...

Ovido - Quiz & Flashcards