Miss bidrottning

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av bidrottning - 24 augusti 2010 21:28

Sådär ja, nu är min älskade myssoffa såld. En tår trängde sig på då den skumpade ut från vår väg på släpkärran, under en kall pressening.
En bauta stor hörnskinnsoffa med stoora armstöd och bullig hög rygg..ni kan ju tro att jag degat i den många timmar sen 2002 då jag köpte den.


Men så har vi mindre vardagsrum här, än där jag tidigare bott så det kändes som att en enda stor soffa tog upp rummet liksom.
Fick för mig att, nej nu ska jag sälja den !
Satte ut den för 1500 kr i vår lokala tidning och den var inte svårsåld !


Ikväll kom en herre och hämtade den..MITT I Fångarna på Fortet..hade han inge hyffs alls? ;)


Nu har vi en tre sits soffa här, i tyg.
Sen ska även en fåtölj in och en fotpall från Sandviken.
Soffan är lite sliten och gråbrun..i tyg, passar perfekt in i vårt shabby- chick- hem :)


Nu kan ju jag dessvärre inte möblera..men jag får peka och Johan möblera, imorgon ska vi börja med att han ska tvätta fönsterna i den delen utav vardagsrummet :P


Mamma sa idag att hon ska komma sen och skura luckor o städa skåp, gullemamma <3 Å gulleJohan..visst jag har vetat innan detta att han alltid ställer upp på mig, men nu sen jag fick detta med graviditeten så har han bevisat att han är ÄNNU mer omtänksam . ÄLSKAR DIG   




Av bidrottning - 24 augusti 2010 08:40

GodMorgon på er !

Här har man varit vaken ett par timmar o är helt förrvirrad..eller ja, lite klokare kanske jag är :) Haha...


Gynekologen jag har är från Ryssland eller liknande, inte helt hundra på att prata svenska så att förstå allt han säger är inte alltid så lätt.

När vi var där sist så svamlade han om en plan vi ska lägga upp för UL, inskrivning hos BM som sen ska skicka remiss till läkaren för fortsatta UL.
Jag frågade om ett par gånger, men när jag fortfarande inte förstod allt så tittade jag på Johan..han nickade o sa OK OK..
Så då tänkte jag; Aha ! Han förstår, skönt då kan jag sluta upp att spela helt hjärndöd :D


Sen när vi kommer ut därifrån så visar det sig att Johan har väll förstått mer än mig, men väldigt vagt och jag förstår fortfarande inget av hans förklaringar.

 

Sen igår skulle jag då ringa BM för inskrivning och återberätta detta..haha!!
Det jag fick var en inskrivningstid på onsdag, den 1a september.
Då tänkte jag att då tar jag det här om UL då..men så slog det mig igårkväll att gynekologen sa att han ville jag skulle komma tillbaka om 10-14 dagar.
Det kommer jag aldrig hinna om jag väntar med att boka en tid tills den 1a september, så jag ringde till gynekologmottagningen idag..helt förvirrad..haha
Berättade hur min situation var o att jag vill boka in en tid själv för att det kommer bli så långt fram annars.

Hon var lite grinig till en början, tyckte väl att jag borde fatta!
Efter samtalet så vet jag att gynekologmottagningen slutar jag gå till när jag blir inskriven hos BM, då kommer läkaren dit en gång/vecka.
Aha !

När hon väl förstod hur "borta" jag var haha..så ringde hon upp BM-mottagningen och bokade in en tid till mig den 3e september..FINE! SUPER! GREAT!
Men!
Vet ni vad hon säger !!? Varför har du inte blivit inlagd?
Du ska inte vara hemma när du blöder sådär lätt och mycket!
Fortsätter detta ett par dagar till så tycker jag att ni åker in till Danderyd.
Haha, ja lilla söta barnmorska, jag har blödit i en månad nu så det kommer säkerligen fortsätta i två dagar till ! :O

Behöver du ha binda? Eh...JA!!!!

Jag tänker då inte bli inlagd !!!


Men ska nog be Piotor(som läkaren heter) om att få bli sjukskriven, är ju onödigt att ta på de få akasse dagar man har kvar. Jag kan ju inte söka nå jobb nu !

Förstod ni nått? Haha..inte jag :)


Ovido - Quiz & Flashcards