Miss bidrottning

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av bidrottning - 4 augusti 2010 21:12

Jag måste berätta hur mkt sjukt jag har börjat att drömma, två drömmar som jag hade i Turkiet som jag knappt kan skaka av mig.
När jag berättade för Johan & Felicia på morgonen tittade de på mig väldigt undrande och liksom flyttade sig lite diskret längre ifrån mig..haha!!


Ena drömmen var att mamma var gravid, eller ja hon födde barnet i drömmen. Riktigt detaljerat också, kanske inte i det tillståndet man vill se sin mamma?
Å hon var lika gammal som nu, alltså 60 år !


Den andra drömmen var att jag ammade...kattungar!!

Haha..de hade blivit övergivna av sin mamma å då förbarmade jag mig över de små liven. Men jag minns att det gjorde ont att amma dom med de sylvassa små tänder som de har ..bröstvårtorna blev helt såriga.


Hahahaha!! Är jag sjuk? Dags för psyket?
                             

Av bidrottning - 4 augusti 2010 17:22

Igår kom vi hem från en veckas semester i Turkiet, vi har haft det toppen !! Varmt o skönt med mycket bad !

Oturligt nog så fick jag en blödning dagen INNAN vi skulle åka*suck*
Vi visste ju inte ens om vi kunde bege oss iväg, men med stränga order fr läkaren att jag bara skulle vila o inget ansträngande alls, så åkte vi iväg. Hade inte kunnat sagt nåt annat till Felicia.
Så där nere var det Johan & Felicia, jag fick skippa utflykter, vattenrutschkanor osv.

Visst, det var ju ingen direkt avkopplande semester för mig, hade lite blodblandade flytningar så det förstörde endel.
Men pga den underbara sambo jag har så fick han o Felicia det toppen ! Johan tog hand om allt. <3
Det jag gjorde var att slappa med en bok på solstolen i skuggan ... och lite sömn mellan varven. Fast att avstå helt från bad kunde jag inte, blev havet och poolen då o då.
Så idag hade jag en tid på Danderyd, gyn. Det var så skönt att få komma in o göra ett vul igen för att se..har fortfarande lite blodblandade flytningar...å vet ni? Vi såg det lilla hjärtat picka på så fint   Allt såg ut som det skulle sa läkaren och flytningarna sa hon inte var nå konstigt, mkt nya blodkärl som bildas nu. När jag tänker tillbaka hade jag såhär med Felicia också, men med 4 missfall i bagaget så blir jag lätt hisspig! Men skulle jag få en större blödning eller att jag får ont i magen så skulle jag ju komma in igen, jag är ju ändå bara i v 8 så mkt kan hända ännu. *positiva jag* Haha, jag vet..men det är nån slags försvarsmekanism jag har och den vill jag ha kvar ett tag till.
Men nu känns det inte bortkastat  med att jag tog det lugnt på resan, att jag inte var med F & J på allting. Hade det varit dött nu så hade det ju känts mycket värre !

En liten uppdatering från mig till er :)
Nu har sambon gjort stuvade makaroner med falukorv som jag ska slaffsa i mig :)

Kram till er alla

Av bidrottning - 4 augusti 2010 17:22

Igår kom vi hem från en veckas semester i Turkiet, vi har haft det toppen !! Varmt o skönt med mycket bad !

Oturligt nog så fick jag en blödning dagen INNAN vi skulle åka*suck*
Vi visste ju inte ens om vi kunde bege oss iväg, men med stränga order fr läkaren att jag bara skulle vila o inget ansträngande alls, så åkte vi iväg. Hade inte kunnat sagt nåt annat till Felicia.
Så där nere var det Johan & Felicia, jag fick skippa utflykter, vattenrutschkanor osv.

Visst, det var ju ingen direkt avkopplande semester för mig, hade lite blodblandade flytningar så det förstörde endel.
Men pga den underbara sambo jag har så fick han o Felicia det toppen ! Johan tog hand om allt. <3
Det jag gjorde var att slappa med en bok på solstolen i skuggan ... och lite sömn mellan varven. Fast att avstå helt från bad kunde jag inte, blev havet och poolen då o då.
Så idag hade jag en tid på Danderyd, gyn. Det var så skönt att få komma in o göra ett vul igen för att se..har fortfarande lite blodblandade flytningar...å vet ni? Vi såg det lilla hjärtat picka på så fint   Allt såg ut som det skulle sa läkaren och flytningarna sa hon inte var nå konstigt, mkt nya blodkärl som bildas nu. När jag tänker tillbaka hade jag såhär med Felicia också, men med 4 missfall i bagaget så blir jag lätt hisspig! Men skulle jag få en större blödning eller att jag får ont i magen så skulle jag ju komma in igen, jag är ju ändå bara i v 8 så mkt kan hända ännu. *positiva jag* Haha, jag vet..men det är nån slags försvarsmekanism jag har och den vill jag ha kvar ett tag till.
Men nu känns det inte bortkastat  med att jag tog det lugnt på resan, att jag inte var med F & J på allting. Hade det varit dött nu så hade det ju känts mycket värre !

En liten uppdatering från mig till er :)
Nu har sambon gjort stuvade makaroner med falukorv som jag ska slaffsa i mig :)

Kram till er alla

Ovido - Quiz & Flashcards