Miss bidrottning

Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av bidrottning - 11 augusti 2010 12:06

Ja vad ska jag säga...jag har en groda i magen fortfarande  
Jag har ju blivit mer o mer skeptisk sista dagarna då jag mått se helvetiskt ILLA..som ni ju vet.
Men ändå..efter allt som kom ut..inte trodde jag det !


Jag och Johan var till gyn idag, å visst ! Lilla grodan låg där, med lilla hjärtat som pickade på. Gynekologen mätte grodan till lika långt gången som den borde vara vid denna tid..8+3.

 

Det som han däremot såg..och som denna blödning kom ifrån var att jag hade en gammal blödning i livmodern..koagel som var ca 5cm långt och 1 cm brett.
Så det är bara att vänta och se nu, antingen brer det ut sig och tar med sig lilla grodan ut   eller så blöder jag ut det och allt ser bra ut nästa fredag då jag ska dit igen.

Jag hoppas ju såklart på det sist nämnda.


Nu oroar jag mig för den där gamla blödningen istället som ligger där inne, vad den kan ställa till med.


Fick iaf stränga order om att vila vila VILA!!!
Lät som att jag hade blivit sjukskriven om jag hade jobbat, så viktigt var det att vila för mig nu.
Så nu kan jag ligga på soffan med gott samvete, tidigare har jag ju gjort det pga illamåendet, men mått piss inuti pga att Johan behöva gjort så mycket och Felicia har haft en skit tråkig mamma !
Men jag har förklarat för henne också...

 

Ja ni, vilken resa dessa 8 veckor har varit..bara att vänta o se hur det fortsätter..men just för tillfället är jag gravid .
Ni tycker säkert jag är hemsk nu ! Men det är faktiskt med blandade känslor, det känns som att jag har sörjt det mesta och förlikat mig med detta. Sett fram emot promenader, viktnedgång och framförallt ..slippa illamåendet !
Men nu vänds allt helt plötsligt OM igen..nu ska jag ställa in mig på att ha en liten groda i magen igen, att våga hoppas..vet förresten inte om jag vågar det?


Ovido - Quiz & Flashcards