Miss bidrottning

Alla inlägg under april 2010

Av bidrottning - 21 april 2010 21:58

En snabbis   innan sänggående.
Snön har bara vräkt ner här på kvällskvisten..å det blir jag väl inte så upprörd över för såhär i slutet av april så VET man ju iaf att den inte blir liggandes särskilt länge.
Men det var det att parabolen fick F N A T T !!
Bilden bara krackelerade och tillslut försvann den helt för att istället visa en blå bild och så stod det att det inte fanns tillräckligt med signaler och att jag lär kolla antennen.
Aha ! Lätt ! Baxa fram stege..å lyckas åla sig upp för den !
Nej älsklingen på telefon kom på att jag kunde ta sopen och gå upp i Felicias rum, öppna fönstet och sopa av parabolen där..å det gick ju fint ! Bilden kom tillbaka..för cirkus 10 minuter..å kanalen jag skulle se försvann helt..INGA andra kanaler.

Å kl 21 när programmet var slut, då funkar alla kanaler fläckfritt !

J A G  B L I R  M A T T   


Annars har det varit en väldigt lugn dag med värk och huvudvärk. Mest sömn o horisontalt läge på soffan har det blivit. Medans Max har stått nedanför o tittat bedjande på mig..Men Imorrn Max, då hoppas jag att vi kan ta en lång prommis som vanligt. Annars har maten gått bra.. där känns det inga problem alls..bara riktigt peppad och fokuserad till att nå mitt mål nu.

Imorrn kommer lillebror o hälsar på*skoj*


Å askmolnet försvinner*lika skoj det*

frukost: havregrynsgröt+mjölk+osockrad sylt
            1 skiva lingongrova

            1 tsk bregott

            1 ägg
            2 tsk kaviar

Mellis: kaffe m mjölk & choco bar a la vv

Lunch: Yoghurt lätt (duoval)
          osockrad sylt

           1 ägg

           1 skiva knäckebröd
           örtsalt

Mellis: ..................


Middag: vv soppa(recept se tidigare inlägg)

            1 st Frökuse

            Bregott
            4 skivor skinka
            gurkskivor
            örtsalt
 
Kvällsmys;): 2 st vv bar's



   
         
            

Av bidrottning - 21 april 2010 17:42

Ingredienser;
15 dl vatten
1 squasch(zucchini)
3 st morötter
4 st potatisar
300 g nötfärs, 10%
1 st gul lök
1 st burk passerade eller krossade tomater
1 pkt saffran
½ dl persilja
2 dl matlagningsyoghurt 8%
1 tsk vitlökspulver(jag pressade en viktlöksklyfta istället)
salt & peppar

Gör såhär;
1) skala och riv squaschen, grovt. Låt den koka i vattnet, salta o krydda.
2)Riv morötterna, även de grovt , liksom potatisarna(istället för redning). Koka ca 10 minuter.
3)Vid sidan om görs en köttfärsröra på köttfärs, lök, krossadetomater, salt & peppar. Blanda ner köttfärsröran i soppan.
4)blanda matlagningsyoghurt , saffran, vitlökspulver och klippt persilja. Smaka av med ytterligare salt o peppar. Servera med en klick av saffran yoghurten.

Av bidrottning - 21 april 2010 14:24

Jag känner mig så stark i min viktkamp nu, riktigt riktigt stark !
Som för 2 år sedan ungefär och idag blev jag Ännu starkare, för jag hämtade ut ett paket från viktväktarna med olika sorters bar's som jag kan ha till kaffet, har riktigt svårt att bara dricka kaffe o inget till.
Sen köpte jag även kakor och chips.
Eftersom dessa saker är min största last känner jag mig så stark, glad, lättad och SÄKER på att jag fixar detta nu när jag vet att jag har dessa produkter i mitt skafferi.
INGEN KAN FÅ MIG ATT VACKLA NU !

  

Av bidrottning - 21 april 2010 09:45

  

så fort jag slog upp ögonen idag så kände ja, jahapp det här är en sån dag.
Värk värk värk, kan knappt knappra på tangenterna.
Men jag förstod att det skulle bli för mycket igår med promenaderna, blev ju i två omgångar.
Så idag får jag lida för det..men det var det värt för det var så trevligt igår.
Men idag känns det surt, jag vill kunna gå idag med men i det här läget är det omöjligt.
Så har jag en vove som står o tittar på mig med bedjande ögon; "ska vi gå ut?"
Usch, kan inte koppla av då.
Solens strålar börjar strila fram bakom det gråa..vill inte ligga här..*buhuu*
Men men så är det..

Hoppas ni har en bra dag iaf  

Av bidrottning - 20 april 2010 21:18

Idag är det då tisdag, dagen då Johan åker tillbaka till Sandviken :(
Men nu är det bara En endaste ynka tisdag kvar sen bor han här hos mig på heltid  
Eftersom Felicia har varit här 3 veckor tillbaka så känns det lite konstigt att vara helt alena igen..trist..jag är inte gjord för att bo själv. Visst det kan vara skönt några timmar, men sen får det vara nog.

Jag steg upp redan runt 6.30 idag, så trodde att dagen skulle bli riktigt lång..såhär när jag bara går hemma o drar.
Men idag kom kusin Anna med hennes Tyra och hälsade på, det var trevligt !
Vi fikade och pratade..och sen gick vi ut på en promenad, idag blev det två promenader för mig..great !

Tyra hade blivit så stor, skrattar mycket.

Till fikat gjorde jag blåbärsmuffins med smuldegstäcke..så klart viktväktarvänligt.
Jag tänkte lägga ut det receptet en annan dag för det var en fågel som viskade i mitt öra idag att hon önskade att jag börjar skriva viktväktar receptet här på bloggen igen, som jag gjorde på den förra. Kul att få förslag och att människor gillar det jag skriver :)

I och med att Anna kom runt lunch och vi fikade då så blidde det ingen lunch !! Icke bra ! Jag vet..å det känns i magen nu, hungrig ! Men tänkte lägga mig snart.

Åt upp mina dagliga points och tog 3 st utav mina bonuspoints som jag har varje vecka.

Imorse tänkte jag på en sak då jag vandrade...jag stannade till en stund längs vägen o lekte lite med Max, kastade pinnar o så. Sen gick vi vidare..å efter det stötte vi på lite olika människor längs vägen, som man säger ett artigt Hej till.
Men så slog det mig, hade jag inte stannat o lekt med honom, utan gått på då hade jag inte mött just DE människorna..inte sett just DEN hunden, inte hört just DEN bilen som lät så illa. ÖDET kallas det, and i Like it !


Nighti Nighti

Frukost: Mild lätt yoghurt + osockrad sylt+ lätt mjölk

             2 skivor mörkt bröd + bregott + skinka + gurka + örtsalt

Mellis: Äpple

Lunch: 2 st muffins o kaffe m mjölk(hua så dåligt av mig)


Mellis: .............................................


Middag: Havregrynsgröt + mjölk + osockrad sylt
            2 st knäckemackor med två kokta ägg
            bregott och 4 tsk kaviar 


Kvällis: Micropopcorn, less fat.

 
Av bidrottning - 20 april 2010 10:29

Det har varit frågor om hur jag gjorde den :) så jag tänkte lägga ut receptet nu.
Den är väldigt tacksam för det blir saftigt om man bara gör den dagen innan.
Å för er som jag..som älskar skaldjur är den ju perfekt ! ;)
Här kommer den iallafall ;

SMET
3 st kesella(jag tar light)
2 st gräddfil
2 st påsar räkor
2 pkt crabfisch
1 stor burk röd kaviar, eller två små
3 st ägg(kokta)
3 st äpplen(skalade och finhackade)
gelatin,dill,curry

OVANPÅ
2  st kesella
2 st gräddfil
1 stor burk röd kaviar, eller två små
gelatin, dill+garnering

Lite förklaringar : Med SMET menar jag den mellan lagren
                           Med OVANPÅ..ja såklart det översta, som garneringan ligger på
                           å så runt kanterna ordentligt.

Som sagt var. äggen kokar jag och hackar sen.
Äpplena skalar jag och finhackar.


Gelatin brukar jag ta pulverform o bara strö i, men helst ska man ju blanda ut det med vatten först...som det står på påsen iaf... Men det har jag aldrig gjort.
Garneringen gör man ju lite som man vill, jag brukar ha hackade ägg även där, räkor, gurkskivor, citronskivor.
Sen kan man ju även ha stenbitsrom även där, små klickar, tomater, lax...ja det är ju bara fantasin som sätter begränsningar.

Fråga om ni undrar nåt..den här har jag bara i huvudet..så det är inget recept jag följer..då blir det kanske lite svårt att förstå vissa saker ?
Hehe...
Lycka till !
  




Ovido - Quiz & Flashcards